Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Sön 07 feb 2016 9:30 |
|
Det är bara byta ut nummerplåten till bugrun och andra event.
Är coolt när dom sitter och lyser. Hade en sådan jag oxå. Helt ny oöppnad.
Har en lång till mk2 kvar. Fast dom är inte alls lika snygga.
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Sön 07 feb 2016 9:36 |
|
Tanken är att denna ska få bo på nästa Etta när jag får tag i någon, och då permanent. Kommer flytta ner regplåten till stötfångaren. Tycker också att de passar riktigt bra på ettorna fast bara de långa. Den till Scirocco MK1 är också rätt cool.
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Sön 07 feb 2016 9:46 |
|
Den jag har ska man tydligen montera under lysena.
Har inte forskat i det.
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
Sön 07 feb 2016 11:19 |
|
Gjorde ett snabbt google sök, japp ska sitta mellan lysena.
Billig http://www.ebay.co.uk/itm/222014834663 I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Sön 07 feb 2016 14:16 |
|
Haha såg den också. Allt som har med tidiga Volkswagens att göra verkar prissättas som om det vore guld, den där tog priset.
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
Sön 07 feb 2016 14:31 |
|
Bobby skrev: | Haha såg den också. Allt som har med tidiga Volkswagens att göra verkar prissättas som om det vore guld, den där tog priset. |
Grejen är den att den är Engelsk. Engelsmän ÄLSKAR att tro att VW är "rare". Ta bara MK3 som jag är inom. När övriga världen fick "20 Jahre" fick dom en icke fullutrustad version med namn "20th Anniversary" och en begränsning av 1000 bilar. De vägrar förstå att övriga Europa var 20 Jahre utan begränsning. Likaså "Colour Concept". UK fick bara 500 av varje färg och endast 8v medan i övriga Europa var "CC" ett tillbehör man köpte till när man beställde sin MK3.
Engelsmän ÄLSKAR ordet "rare" allt är rare när de kommer till VW å priserna sätts därefter. I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Mån 08 feb 2016 11:00 |
|
Man inser att det var en förmögenhet man kastade i skrotlådan när man gjorde sig av med garaget.
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Mån 08 feb 2016 19:38 |
|
Jag kastade nog tre mk1 i delar. Försökte sälja delarna billigt men folk är ju som vanligt för snåla och krångliga. Så det blev skrotlådan på jobbet.
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Mån 08 feb 2016 19:39 |
|
Synd att jag missade detta
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Mån 08 feb 2016 21:00 |
|
Var 5 år sedan.
Har hunnit med några ettor och tvåor och några treor och någon femma och nu en fyra.
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Mån 08 feb 2016 21:38 |
|
Förstod det, men det hade varit bra om jag var inne i etta-träsket redan då
|
|
Gambino
Golf 5 1.9 TDI -05 Ort: Halmstad |
Tis 09 feb 2016 9:43 |
|
Hej!
Jag heter Erik, och jag är ny på det här forumet!
Har en Golf V (1.9 TDI -05:a), men har på senare tid blivit sugen på att skaffa en Etta.
Jag har läst igenom tråden, och undrar om det finns några generella tips ni skulle kunna ge mig nu när jag har börjat leta? Vad ska jag titta efter? Finns det något jag ska undvika etc? The only disability in life is a bad attitude // Scott Hamilton
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Tis 09 feb 2016 9:55 |
|
Tjena Erik!
Klart att du ska skaffa en Etta! Personligen skulle jag titta på objekt som inte rosten har ätit för mycket på, främst då på viktiga ställen som golv och balkar. Sen kanske inte de första årsmodellerna (från 1975) då vissa av dessa hade en ganska jobbig avgasreningsmackapär som tenderar att strula. Personligen är jag även allergisk mot bilar där man har varit och sågat i konstruktionen för att exempelvis sänka. Annars är det väl som vanligt miltal, skick överlag och känslan som får avgöra. Det här forumet är bra att hänga på när du väl har handlat, och det finns även en avdelning för allt kring just Golf 1 som du kan spana in. Lycka till med köpet!
|
|
Gambino
Golf 5 1.9 TDI -05 Ort: Halmstad |
Tis 09 feb 2016 13:35 |
|
Bobby skrev: | Tjena Erik!
Klart att du ska skaffa en Etta! Personligen skulle jag titta på objekt som inte rosten har ätit för mycket på, främst då på viktiga ställen som golv och balkar. Sen kanske inte de första årsmodellerna (från 1975) då vissa av dessa hade en ganska jobbig avgasreningsmackapär som tenderar att strula. Personligen är jag även allergisk mot bilar där man har varit och sågat i konstruktionen för att exempelvis sänka. Annars är det väl som vanligt miltal, skick överlag och känslan som får avgöra. Det här forumet är bra att hänga på när du väl har handlat, och det finns även en avdelning för allt kring just Golf 1 som du kan spana in. Lycka till med köpet! |
Tack Bobby!
Jag ska definitivt hålla koll på dessa saker när jag letar efter mitt nästa projekt ^^
Hur är rosten runt dörrar och baklucka rent generellt? (Har haft bilar där det har varit ett stort problem)
Eftersom jag inte har så stor koll på just Ettan, hur stort community är det omkring sänkta bilar etc? (jag håller f.ö helt och hållet med dig angående det ämnet) The only disability in life is a bad attitude // Scott Hamilton
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Tis 09 feb 2016 14:14 |
|
Rosten tror jag är värst kring skärmar, speciellt bakom breddare som brukar vara bra uppsamlare för skit. Annars är det nog som sagt bara att ögna över de objekt du hittar precis som om de vore vilken bil som helst. Tyvärr är det nog ganska många exemplar som får smaka på kapmaskin i ramben och liknande, själv hade jag turen att hitta en som inte var misshandlad. Bara att ge sig ut och leta!
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Tis 09 feb 2016 14:22 |
|
Balken/infästningen till länkarmarna fram brukar vara en rostsamlare också.
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|
Fnatrik
Golf 2 16v GTi -89 Ort: Gnesta |
Mån 15 feb 2016 22:33 |
|
P slots! 80tal om något Ser bra ut f.ö
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Mån 15 feb 2016 22:36 |
|
P-slottarna är definitivt coola, men jag tror ändå jag vill ha något som inte är såpass vanligt, om det ens går att få tag i. Kul att du gillar
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
Mån 15 feb 2016 22:54 |
|
Sitter den inte i regskyltshålen?
Har du ändrat hål vid lack kanske?
Går det inte att köpa nya fästen till rallytrappan?
Mekonomen hade förr.
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Mån 15 feb 2016 23:27 |
|
Jo, de yttre, som jag har lagt igen då jag inte ville köra med den svarta plasten som satt bakom regplåten...
Har letat igenom hela Mekonomens webshop nu utan resultat. Har även letat runt på nätet utan att hitta något.
|
|
kanal_digital
Golf 2 lågmilare Ort: Ystad |
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
Tis 16 feb 2016 8:31 |
|
Jag låg och grubblade lite i går innan jag somnade och funderar på om jag kan snickra till ett fäste av en regplåtshållare jag har, får kika närmare på detta.
Fälgarna var riktigt grymma!
|
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm |
|