Forum - Golf 7 (13-19) - Till er som har Dynaudio

Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Tis 15 apr 2014 22:39 Svara med citat
Hej på er .

Jag undrar en sak.

Ni som har dynaudio, har ni kollat så att bashögtalaren (subwoofer) verkligen låter nått ?

Jag har bra bastryck i min golf men från subben låter inte ett knysst.

Jag har öppnat bagaget och hållt ett öra ner till basen men inte minsta vibration eller ljud från den ..

Har ni andra ljud från reservhjulsbaljan ? kolla gärna det och skriv här och berätta. min är död nämligen och det är svårt att övertyga verkstaden när man inte har nått att jämföra med .

Jag tror att det skulle bli bra mycket mer ös om den funkar som en bashögtalare skall göra .

Glad för svar .

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Ons 23 apr 2014 10:17 Svara med citat
Var det verligen ingen av er som hr dynaudio som orkade sticka ner huvudet i bagaget och lyssna om bashögtalaren spelar eller inte, och sen skriva om det här ? ? ?

Det vore mycket värdefullt för mig och även för er andra om det är fler som är drabbade.,

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
Hdloop
Golf 7 1.4 -14 Ort: Norge
Ons 23 apr 2014 17:30 Svara med citat
Hei,
min fungerer, men jeg må holde øret helt ned for å merke at den spiller. Jeg antar at bassen er vendt ned.
Jeg merker små vibrasjoner når jeg holder på den, men ikke hvis jeg flytter hånden over på noe annet bak i.
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Ons 23 apr 2014 19:44 Svara med citat
Ok. tack. min är helt död. inte minsta ljud eller vibration.

Det är aldrig för sent att ge upp !!
Stringfellow
Golf 7 TDI 150 GT BMT Ort: Stockholm
Mån 28 apr 2014 20:27 Svara med citat
Janousch skrev:
Ok. tack. min är helt död. inte minsta ljud eller vibration.


Mullrar på bra, du har inte dragit ner subwoofer-inställningen till 0 av misstag?
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Tis 29 apr 2014 6:21 Svara med citat
Nu har det löst sig. På min bil spelar inte basen om jag har ljudkaraktär "Soft" på, men har jag "Dynamic" då kom den igång och oj oj oj vad det dundrar.
THUNDER !!!

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Tis 29 apr 2014 6:22 Svara med citat
Nu har det löst sig. På min bil spelar inte basen om jag har ljudkaraktär "Soft" på, men har jag "Dynamic" då kom den igång och oj oj oj vad det dundrar.
THUNDER !!!

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
Carl_X
Golf 7 GT Ort: Malmö
Tor 03 jul 2014 9:31 Svara med citat
Det verkar vara samma på min. Någon annan som har lyckats få igång basen på någon annan ljudbild än "Dynamic"?
JRO
Golf 7 1,2 TSI Ort: Öckerö
Sön 13 jul 2014 15:55 Svara med citat
Janousch skrev:
Nu har det löst sig. På min bil spelar inte basen om jag har ljudkaraktär "Soft" på, men har jag "Dynamic" då kom den igång och oj oj oj vad det dundrar.
THUNDER !!!

Jonas


THUNDER nanana na nananana THUNDER! Haha! Grymt! Dancing