Forum - Delar Köpes - Kompletta fjäderben bak MK2 sökes

Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Sön 20 apr 2014 13:37 Svara med citat
Sambons övre fjädersäte lämna in för gott. Båda stötdämparna är helt slut.

Så jag söker alltså 2 kompletta fjäderben (med helst allt så de bara är å smacka dit).

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Mån 21 apr 2014 18:55 Svara med citat
Har ge ställbara. inte coilovers utan man kan flytta tallriken.

Inte aktiv längre.
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Mån 21 apr 2014 20:33 Svara med citat
Känns dessvärre lite för avancerat för sambons bil (de är en A till B bil Razz). Är de bara smacka på utan att bnehöva trixa en massa?

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
lunna
Golf 1 GL 83 Ort: Ystad
Mån 21 apr 2014 21:06 Svara med citat
Kan kolla petta för jag tror jag har ett par sachs dämpare från en gammal 16v i verkstan:)

Mk2 16v real power
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Ons 23 apr 2014 16:10 Svara med citat
lunna skrev:
Kan kolla petta för jag tror jag har ett par sachs dämpare från en gammal 16v i verkstan:)


Tack Regular Smiley

De måste vara kompletta fjäderben. dvs allt Razz Tänker bara baxa ner alltsammans å byta rakt av. Båda dämparna bak är sopslut å läcker som ett såll, samt den högra övre fjädertallriken är helt borta med vinden.

Har ingen lust å sitta å pilla ihop ett fjäderben

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
lunna
Golf 1 GL 83 Ort: Ystad
Ons 23 apr 2014 16:25 Svara med citat
Har ett par fjädrarna är inte de vakraste. Menn
Har ett problem bara nu..
Bussgods är ner lagt i ystad o närmaste ligger 5 mil bort

Mk2 16v real power
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Lör 26 apr 2014 11:13 Svara med citat
lunna skrev:
Har ett par fjädrarna är inte de vakraste. Menn
Har ett problem bara nu..
Bussgods är ner lagt i ystad o närmaste ligger 5 mil bort


Spara dom Razz

Hitta 2 kompletta fjäderben på skrutten igår (300 spänn styck). Jäkligt rostiga men annars i gott skick (vad de ser ut som).

Grejen var att jag trodde de skulle vara den enklaste saken i VW sammanhang att hitta fjäderben, då 99% kör med coils.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
lunna
Golf 1 GL 83 Ort: Ystad
Lör 26 apr 2014 12:23 Svara med citat
Ja jag hade ju:p men problemet framkom när bussgods lade ner i ystad:p

Mk2 16v real power
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Lör 26 apr 2014 16:47 Svara med citat
lunna skrev:
Ja jag hade ju:p men problemet framkom när bussgods lade ner i ystad:p


Jävla ystad Very Happy Ahja, bena är bytta. Övre fjäderbens tallrikarna var helt borta på båda sidor. Fruktat enkelt å byta fjäderben på Golf2!!!! Tog man bara ett spett å förde in i bakaxel röret (där nedre bulten sitter) var de ju hur enkelt som helst. Bytte på på en kvart Very Happy

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Fnatrik
Golf 2 16v GTi -89 Ort: Gnesta
Lör 26 apr 2014 17:51 Svara med citat
Bussgods kommer läggas ner i Södertälje också Brick wall Nu blir det ju sjukt knöligt att skicka halva golfar över hela sverige

OEM+