Forum - Golf 7 (13-19) - Dimmljus o det statiska kurvljuset får jag ej att fungera

Per skåne
Golf 7 Sportcombi gt man Ort: Svalöv
Tis 22 apr 2014 5:32 Svara med citat
Hej får ej dessa ljus att fungera det är en GT?
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Tis 22 apr 2014 8:27 Svara med citat
Jag antar att du har gått in på ljusmenyn under "CAR" och klickat i kurvljus?

Dimljusen skall du kunna koppla på om du ställer ljusvredet på parkering eller halvljus. De går inte på i Automatläge om inte halvljuset är tänt.

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
Per skåne
Golf 7 Sportcombi gt man Ort: Svalöv
Tis 22 apr 2014 17:49 Svara med citat
Om jag går inn i menyn ljus så finns där inte ens kurvljus med,dimljusen funka som du skrev.Men där är ju bara en glödlampa i dimljusen det kan ju inte fungera måste ju va en till kurvljuset också.Men i broschyren finns det 2 glödlampor,samma om man bygger sin bil då står där Dimmljus statisktkurvljus som standard?
Cribbe515
Golf 7 SC GT TDI 150 4M Ort: Karlskoga
Tis 22 apr 2014 18:25 Svara med citat
Per skåne skrev:
Om jag går inn i menyn ljus så finns där inte ens kurvljus med,dimljusen funka som du skrev.Men där är ju bara en glödlampa i dimljusen det kan ju inte fungera måste ju va en till kurvljuset också.Men i broschyren finns det 2 glödlampor,samma om man bygger sin bil då står där Dimmljus statisktkurvljus som standard?

Om du med "inte fungerar" menar att det svårt, för att inte säga omöjligt, att se att ljuset följer med rattutslaget vid kurvtagning så håller jag med dig. Jag har också svårt att upptäcka det. Under menyn Car > Ljus så kan du välja Dynamiskt kurvljus on/off. Där finns också en tilläggsmeny med inställningarna för responstid Tidig, Medel eller Sen. Jag har meckat lite med de här inställningarna men aldrig märkt någon skillnad.

Kurvljus är något annat. De tänds om man svänger ganska tvärt i låga farter. Kurvljuset fungerar bara upp till 40km/h. Inte i något fall är dimljusen inblandade i detta utan det sitter flera lampor i huvudstrålkastaren.
Per skåne
Golf 7 Sportcombi gt man Ort: Svalöv
Tis 22 apr 2014 18:50 Svara med citat
Nej det är inte det ja menar,jag har ej xenon.Under menyn Car har jag inget om kurvljus över huvud taget,ja har det där automatiskt färdljus vid regn,komfortblinkers,instrument/knappbelysning,interiörbelysning dörrar,golvbeysning,(coming home funktion,(leasing home funktion det är allt under ljuse.Det e kurvljus jag menar där finns ju inga glödlampor ens
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tis 22 apr 2014 19:57 Svara med citat
Per skåne skrev:
Nej det är inte det ja menar,jag har ej xenon.Under menyn Car har jag inget om kurvljus över huvud taget,ja har det där automatiskt färdljus vid regn,komfortblinkers,instrument/knappbelysning,interiörbelysning dörrar,golvbeysning,(coming home funktion,(leasing home funktion det är allt under ljuse.Det e kurvljus jag menar där finns ju inga glödlampor ens


Om du inte har Xenon så har du knappast kurvljus, dvs allt är som det ska. Finns ej HW stöd för det i halogen lykthusen.

/Peter

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Pure White
Golf 7 SC 2.0 TDI 4M -14 Ort: Utomlands
Tis 22 apr 2014 20:31 Svara med citat
Peter_senior skrev:
Om du inte har Xenon så har du knappast kurvljus, dvs allt är som det ska. Finns ej HW stöd för det i halogen lykthusen.

/Peter

Nja, dimstrålkastare med statiskt kurvljus är standard på GT. Dynamisk kurvljus får man om man också valt bi-xenon. Med risk för att jag är ute och cyklar så tror jag att statiskt kurvljus innebär att vä/hö dimstrålkastare lyser vid tvära svängar i farter under 40 km/h.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tis 22 apr 2014 21:08 Svara med citat
Pure White skrev:
Nja, dimstrålkastare med statiskt kurvljus är standard på GT. Dynamisk kurvljus får man om man också valt bi-xenon. Med risk för att jag är ute och cyklar så tror jag att statiskt kurvljus innebär att vä/hö dimstrålkastare lyser vid tvära svängar i farter under 40 km/h.


Det är högst sannolikt rätt! Jag menar de som sitter i Halv/helljus huset.

När dimljuset lyser när man svänger ser ju konstigt ut. Går kanske att ta bort med VAG com.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Adamstenholm
Golf 7 1,6 tdi 4motion Ort: Sundsvall
Tis 29 apr 2014 18:51 Svara med citat
amullo skrev:
Jag antar att du har gått in på ljusmenyn under "CAR" och klickat i kurvljus?

Dimljusen skall du kunna koppla på om du ställer ljusvredet på parkering eller halvljus. De går inte på i Automatläge om inte halvljuset är tänt.
Köpte likadant kit från Hova som dom hade kampanj på och det funkade fin fint när man slipade lite på stiften innan.

Mvh Adam