Forum - Golf 7 (13-19) - Någon som funderat över tillvalet "förstärkta fjädrar&q

Argus
Ingen VW Ort: Örebro
Mån 28 apr 2014 23:28 Svara med citat
Som rubriken lyder..
... och är det någon som har erfarenhet från detta tillval ("Förstärkta fjädrar..höjer upp till 20mm"). Det finns ju samma tillval för exempelvis Passat samt (med annan benämning) även för Audi och Skoda. Är det någon märkt någon väsentlig förändring i komfort med detta tillval?

Det slog mig att det kanske främst är till för den som lastar tungt och kanske skulle den fina komforten gå förlorad. Någon som vet?
Nenzen
Golf 7 2.0 TDI 4Motion Ort: Södertälje
Tis 29 apr 2014 8:46 Svara med citat
Jag har detta tillval på min bil. Jagar en del och befinner mig lite oftare på sämre väg.

Bilen blir lite stötigare och lite högljuddare jämfört med en golf utan detta tillval, men det skulle lika gärna kunna bero på däckvalet. Det var olika märken på däcken mellan de olika bilarna. Min egen går med standard 16" och några lättrullade "miljödäck" och den jag jämförde med gick med 17" standarddäck. Alltså inget lättrullat tillverkat i backelit.
Tyvärr beställde jag min bil precis när detta tillval kom och således fick jag inte tillvalet förstärkt skydd under bilen, men det är nog något jag skulle komplettera med om man ska köra i skog och mark.
Argus
Ingen VW Ort: Örebro
Tis 29 apr 2014 23:30 Svara med citat
Nenzen skrev:
Jag har detta tillval på min bil. Jagar en del och befinner mig lite oftare på sämre väg.

Bilen blir lite stötigare och lite högljuddare jämfört med en golf utan detta tillval, men det skulle lika gärna kunna bero på däckvalet. Det var olika märken på däcken mellan de olika bilarna. Min egen går med standard 16" och några lättrullade "miljödäck" och den jag jämförde med gick med 17" standarddäck. Alltså inget lättrullat tillverkat i backelit.
Tyvärr beställde jag min bil precis när detta tillval kom och således fick jag inte tillvalet förstärkt skydd under bilen, men det är nog något jag skulle komplettera med om man ska köra i skog och mark.


Ok, tack för infon.
Jag ser att konfiguratorn på vw hemsida uppdateras för närvarande, tidigare kunde man inte lägga till detta till 4motion (ej SC), men broschyren påstod att det gick.