Forum - Golf 7 (13-19) - Adaptive cruise control

piener
Golf 7 SC Masters DSG Ort: Vellinge
Ons 11 jun 2014 20:54 Svara med citat
Fick igår min SC DSG, och använder den mycket efterlängtade funktionen ACC. Fungerar perfekt, utom vid ett tillfälle: då man stannar helt. Om kön inte kommer igång inom några sekunder kör bilen inte iväg själv. Ganska störigt. Är detta "by design" eller är det fel på min bil?
lindahl
Golf 7 1,2 TSI 105 Ort: Jönköping
Ons 11 jun 2014 21:13 Svara med citat
piener skrev:
Fick igår min SC DSG, och använder den mycket efterlängtade funktionen ACC. Fungerar perfekt, utom vid ett tillfälle: då man stannar helt. Om kön inte kommer igång inom några sekunder kör bilen inte iväg själv. Ganska störigt. Är detta "by design" eller är det fel på min bil?


Följde det med någon instruktionsbok med bilen?
steeen
Golf 7 2,0 TDi GT Ort: Haninge
Tor 12 jun 2014 7:04 Svara med citat
piener skrev:
Fick igår min SC DSG, och använder den mycket efterlängtade funktionen ACC. Fungerar perfekt, utom vid ett tillfälle: då man stannar helt. Om kön inte kommer igång inom några sekunder kör bilen inte iväg själv. Ganska störigt. Är detta "by design" eller är det fel på min bil?


Det ska vara så, så länge det står redo att köra iväg på MFD:n så åker den av sig själv. När den texten slocknar får du trycka på RES knappen för farthållaren på ratten, då åker bilen iväg.