Forum - Andra Volkswagen-modeller - Mäta termokontakten till kylarfläkten? (Ny här..)

spj
VW Jetta JETTA LX I 1984 Ort: Luleå
Lör 17 nov 2007 2:07 Svara med citat
Hej Jag undrar hur man mäter om termokontakten som ska starta kylfläkten fungerar? Det är en Jetta-84, fläkten fungerar när jag skickar på ström direkt på den, men pga att det är vinter så vet jag inte om termokontakten fungerar som den ska, vintern verkar kyla tillräckligt ändå, men jag vill ju ändå att den ska fungera vid t.ex. kö-körning och nån gång blir det väl varmare också. Mäter man motståndet mellan polerna eller hur gör man egentligen?
Mycket tacksam för svar!

(Jag tar tillfället i akt och presenterar mig lite också, ny här fr.o.m idag, heter Peter, bor i Luleå, gillar att pyssla med bilar (som hobby bara), har dock ingen direkt erfarenhet av VW, annat än att jag kört dem). Har läst runt lite här idag, och tycker att det verkar vara en bra stämning och en trevlig ton här inne.
Mvh Peter

Modererad av Quattro_mannen - Ämne flyttat från Golf 1 (74-84) till Andra Volkswagen-modeller
__AleXx_
Moderator Donator 150 Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping
Lör 17 nov 2007 2:10 Svara med citat
Välkommen,

gjorde så att jag koka vatten i garaget tog en kopp kaffe Wink

resten av vattnet sänkte jag ner kontakten i det kokande vattnet, sedan har man bara en sån mejsel med lampa i och kollar om strömmen går fram hela till fläkten...

men jag bytte den och sedan funkade det perfa

Annars är det bara koppla på konstant plus och har en brytare inne i kupen Wink

Lycka till!

Mvh Thumbs up
spj
Lör 17 nov 2007 2:13 Svara med citat
Tack så mycket! Jag ska prova det, jag såg att mekonomen hade den för typ en hundring, men jag tänkte om det är enkelt så kan man ju kolla först iaf Regular Smiley
Tack så mycket!
Mvh Peter
__AleXx_
Lör 17 nov 2007 2:14 Svara med citat
Kan även förvarna att denna tråd kommer flyttas till övriga modeller, men hoppas det löser sig! Thumbs up
spj
Lör 17 nov 2007 2:18 Svara med citat
Aha, jag var lite tveksam vid postandet, men nu vet jag till nästa gång, Tack igen!
Regular Smiley
__AleXx_
Lör 17 nov 2007 2:19 Svara med citat
OT:
lungt inte den enda som gjort fel på forumet Very Happy