Forum - Golf 7 (13-19) - Lackskadad backspegel

JRO
Golf 7 1,2 TSI Ort: Öckerö
Ons 09 jul 2014 22:55 Svara med citat
Hej,

frugan körde emot backspegeln i en annan parkerad bil idag. Köpte bilen ny för 3 veckor sedan Sad
Resultatet blev att lacken släppte i 5x5mm på förarsidans backspegelkåpa (rödlackerad) så den svarta plasten under har blottats. Se bild Bild

Hur fixar man detta snyggast? Den är tornadoröd.
Kollar lite på ev kolfiberkåpor från ebay men tycker original röd är snyggast.

Tacksam för tips.
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Ons 09 jul 2014 23:07 Svara med citat
Lämnar in kåpan på lack? Razz

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
JRO
Golf 7 1,2 TSI Ort: Öckerö
Sön 13 jul 2014 14:50 Svara med citat
Kontaktade en firma i UK (via ebay) som sålde nya "kåpor" lackade i valfri kolör. Tror priset var 58 pund, dvs 673:-
Hoppas den är relativt lät att byta själv Smile
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Sön 13 jul 2014 15:23 Svara med citat
JRO skrev:
Kontaktade en firma i UK (via ebay) som sålde nya "kåpor" lackade i valfri kolör. Tror priset var 58 pund, dvs 673:-
Hoppas den är relativt lät att byta själv Smile


Som referens jag jag berätta att jag fick min grepplist (visserligen på golf 3) men storleksmässigt samma yta, och plast hos en lackerare. De kosta 150 spänn.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
JRO
Golf 7 1,2 TSI Ort: Öckerö
Sön 13 jul 2014 15:28 Svara med citat
Tack, låter fint. Hur lång tid behövde de från att du lämnade delen tills du fick den tillbaka?
Vill ju få den i exakt samma kulör som övriga bilen (tornado röd) så det känns ju väldigt billigt med 150:- om de bara skall
lacka denna lilla backspegel.
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Sön 13 jul 2014 15:49 Svara med citat
JRO skrev:
Tack, låter fint. Hur lång tid behövde de från att du lämnade delen tills du fick den tillbaka?
Vill ju få den i exakt samma kulör som övriga bilen (tornado röd) så det känns ju väldigt billigt med 150:- om de bara skall
lacka denna lilla backspegel.


På min gjorde han som så. Eftersom min var 18 år gammal så blekt tog han med sej en färgkarta (LD1B som ja har finns i 5 olika nyanser. Tycker han kom väldigt väldigt nära när jag jämförde under koffert mattan:

Bild

Priset är ju självklart från lackerare till lackerare. Men åk å snacka med dom först Regular Smiley Onödigt att kasta bort pengar om de inte behövs.

Eftersom din är så pass ny lär de ju stämma exakt i nyans. De vet säkerligen hur man får bort kåpan.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!