Forum - Golf 2 (83-91) - Golf II 1.6TD Startar inte efter oväder (fuktproblem?)

ivwe
Golf 4 1.9 TDI -99 Ort: Hudiksvall
Tor 23 okt 2014 21:00 Svara med citat
Har råkat stått med motorhuven öppen i ett riktigt oväder nu startar den inte..
När man vrider på tändningen så hör jag att soppapumpen inte går igång och startmotorn går inte igång häller. Har kollat alla säkringar såklar, men de är ok.. Så felet sitter någonstans i motorutrymmet känns det som. All el verkar annars fungera, så som alla lampor, instrumentpanel och stereo osv.

Någon som har någon idé vad som kan ha blivit skadat, enkelt förklarar så går inte soppa pumpen, och startmotorn går inte igång. Har inte provat att koppla ström direkt på dessa än, tänkte kolla först här om någon här har någon idé eller quickfix på det här Smile
ivwe
Golf 4 1.9 TDI -99 Ort: Hudiksvall
Fre 24 okt 2014 18:17 Svara med citat
Fortsätter med information...
Bilen går hur bra som helst att bogsera igång, märker inget problem alls..

Har hittat en "kabelhärva" med 3 st (vad jag tror pluspoler) som går ihop i en kabelklämma som jag inte vet vart den ska sitta, det känns som att problemet är sitter vid solenoiden/startmotorn men vad jag kan se så sitter kontakterna i där..

Jag bifogar en bild på kontakten och hoppas att någon känner igen den och vet vart den ska sitta. Den är vid den högra sidan av motor.

Bild
ivwe
Golf 4 1.9 TDI -99 Ort: Hudiksvall
Lör 25 okt 2014 17:47 Svara med citat
Uppdatering då, det var på solenoiden den skulle sitta kabeln, Nu startar bilen,,