Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Styling4U.se

Bug_roos
Kör: Golf 2 1,8 -91 Ort: Mölndal Medlem: 18 februari 2010
Fre 14 nov 2014 13:48 Svara med citat
Tjenare. Undrar om det är någon där ute som har handlat genom denna sidan och kan dela med er av eran upplvelse.

Jag la själv en order från den här sidan för mer än 2 veckor sedan och fick en mail bekräftelse om att ordern var lagd och att pengarna har dragits från mitt konto. det stod även att jag skulle få ett nytt email då ordern uppdaterats.

På deras hemsida stod det att varorna levereras innom 14 dagar om det är beställningsvaror men jag har fortfarande inte fått min order. Jag vill inte peka ut den här firman som oseriös då jag inte har tillräckligt med information än men jag börjar bli lite orolig då jag hela veckan har försökt både ringa och maila dom utan svar.

Vad har ni för erfarenheter av denna sidan. Behöver jag oroa mig?
Tooth
Kör: Ingen VW Ort: Göteborg Medlem: 11 november 2012
Fre 14 nov 2014 17:28 Svara med citat
Har beställt ett antal saker därifrån, jag har aldrig haft problem, men har hört mycket om folk som haft problem.
Lite sega på mailkontakt, men det gäller å inte ge sig, maila på å ring på! Hoppas det löser sig!
Bug_roos
Lör 15 nov 2014 8:10 Svara med citat
Det är säkerligen bara jag som är otålig. I slutet på veckan när jag ringde hade dom ändrat svartonen från: abonenten kan inte nås för tillfället, till: vi hänvisa till mailen då vi nu har semestertider. Tänker inte börja spekulera i tråkigheter än men måste ju säga att man har blivit bortskämd med god service från alla utländska sidor man har beställt från sista tiden. Det skapar lite kontrast.

VW cuzz i´m a cheap bastard!
Jkpgpsycho
Kör: Golf 2 1.6 TD -91 Ort: Jönköping Medlem: 24 april 2012
Ons 19 nov 2014 19:11 Svara med citat
Jag beställde lite grejer till min passat därifrån och de skulle vara 2 veckors levtid. Jag fick inget och efter två veckor mailade jag och sa att dom antingen kan makulera min order eller ge mej 10% rabatt. Fick som svar att jag skulle få rabatt. Väntade 3 veckor till och fick inget. Då mailade jag och sa att han kunde makulera ordern. Var tvungen att mailade två gånger för att få svar. Han svarade med att orden makulerades. Men nu har jag fått en fakura från klarna på sakerna jag har beställt. Och de va ingen rabatt där heller för den delen. Min erfarenhet är att de är ett jävligt oseriöst företag. Och jag kan varmt rekommendera folk att inte beställa där ifrån. Och jag ska för övrigt åka till polisen i morgon och göra en anmälan. Jag uppmanar alla som har samma erfarenhet av dom att göra likadant. Så kanske vi slipper oseriöoseriösa företag i framtiden. Mvh Viktor

Jag skriver på mobilen så klaga inte på felstavningar är ni snälla! Very Happy
Bug_roos
Tor 20 nov 2014 7:00 Svara med citat
Det känns lite bittert med det här. Nu har det gått 24 dagar sen jag la beställningen och jag har kontaktat dom via mail och tel men får inget svar. Jag kan ha förståelse för att saker kan skita sig med leverantörer, sjukdom m.m. Dock fattar jag inte att man bara ignorerar sin överfylda mailkorg och ger fan i att svara sina kunder.

Jkpgpsycho
Kör: Golf 2 1.6 TD -91 Ort: Jönköping Medlem: 24 april 2012
Tor 20 nov 2014 10:17 Svara med citat
De är de jag inte heller kan förstå. Så de är därför jag väljer att göra en anmälan. Och uppmanar andra att göra det med. Jag vill inte få ut mer av anmälan än att andra ska slippa samma bekymmer som jag. Och vad jag har lyckats läsa mej till i andra trådar så har han alltid skyllt på leverantörerna.
patrikb92
Kör: Passat 8 Ort: Hällefors Medlem: 26 augusti 2010
Tor 20 nov 2014 23:18 Svara med citat
..

Senast ändrad Tis 02 dec 2014 11:52, ändrad totalt 3 gånger
passatbonde
Kör: Passat 3 passat (3a2) 35.2,0 Ort: Malå Medlem: 17 augusti 2014
Tis 02 dec 2014 10:07 Svara med citat
Bug_roos skrev:
Tjenare. Undrar om det är någon där ute som har handlat genom denna sidan och kan dela med er av eran upplvelse.

Jag la själv en order från den här sidan för mer än 2 veckor sedan och fick en mail bekräftelse om att ordern var lagd och att pengarna har dragits från mitt konto. det stod även att jag skulle få ett nytt email då ordern uppdaterats.

På deras hemsida stod det att varorna levereras innom 14 dagar om det är beställningsvaror men jag har fortfarande inte fått min order. Jag vill inte peka ut den här firman som oseriös då jag inte har tillräckligt med information än men jag börjar bli lite orolig då jag hela veckan har försökt både ringa och maila dom utan svar.

Vad har ni för erfarenheter av denna sidan. Behöver jag oroa mig?

ja beställde några bakljus av dom 17 augusti och har inte fått dom än ( 14 ) veckor.. först efter ett hot med en polis anmälan fick jag mitt första mail svar av dom.. då sa jag att dom skulle avbryta mitt köp och skicka tillbaka pengarna. då svarade dom med att bakljusen var skickade redan från deras leverantör.. då sa jag att dom ändå skulle skicka tillbaka pengarna men behålla orden och istället skicka en faktura när jag fått grejerna.. Det var nästan 3 veckor sen han sa att dom skulle skicka tillbaka pengarna . Jag har varken fått pengar eller några bakljus, Och dom har slutat svara på alla mina mail.
Bug_roos
Tis 02 dec 2014 10:34 Svara med citat
Nu har det gått 5 veckor. Först för en vecka sedan fick jag svar på mail. Fick svaret att han har problem med sin mail men att han skulle skicka under dagen. Jag har fortfarande inte fått mina grejer och när jag loggar in på s4u hemsidan kan jag klart och tydligt se att ordern inte är bearbetad. Ordern har status mottagen. dvs han har mina pengar men har inte gjort något åt att skicka grejer till mig. Mycket oseriöst intresse från ägaren och den enda anställda på företaget, Kim Hans Inge Andersson. Jag skall skicka endast ett mail till sedan får det bli ett polisiärt ärende.

Petta
Kör: Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång Medlem: 25 september 2010
Tis 02 dec 2014 10:46 Svara med citat
Varför har inget betalat med faktura?

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
passatbonde
Tis 02 dec 2014 12:03 Svara med citat
Petta skrev:
Varför har inget betalat med faktura?

brukar i regel göra det , men eftersom jag köpt av dom förr och det fungerat som det skulle så gjorde jag inte det den här gången =( .
Petta
Kör: Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång Medlem: 25 september 2010
Tis 02 dec 2014 13:29 Svara med citat
passatbonde skrev:
brukar i regel göra det , men eftersom jag köpt av dom förr och det fungerat som det skulle så gjorde jag inte det den här gången =( .

Ja har som regel att alltid betala med faktura, hur många gånger ja än har handlat från samma ställe.

på slutet av 90 - talet fanns en datorbutik på nätet "datorbutiken.com". De var som Inet är nu (exakt samma, man skulle kunna tro att de bytt namn).

De gick hastigt och lustigt i konkurs. D3e var många som förskottsbetalat in sina datorer (en del upp mot 30 000:_) Varenda en blev av med sina pengar då konkurs boet var tvungen att ha sitt först.

Styling4u tycker ja känns som en "oseriös" handlare. Skulle aldrig riskera att betala in för nåt jag inte fått, de kan svänga snabbt i e-handels världen.

Låt de bli en läxa att ALLTID betala efter att du fått varan. Hur seriöst de en kan tyckas va.

Hoppas dock att de löser sej, men jag skulle inte ha allt för stora förhoppningar. Sidan talar ju tex inte om sin historia tex (dvs inget "om oss").

Sist men inte minst, betala aldrig in pengar i förskott om inte detta finns klart och tydligt på hemsidan:

Bild

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Bug_roos
Tis 02 dec 2014 13:56 Svara med citat
Håller med dig petta. Klart man har frågat sig varför man inte klickade i faktura i beställningen. Jag har handlat så otroligt mycket från nästan världens alla länder utan att bli lurad. delvis genom ebay men även olika hemsidor m.m. konstigt nog finns skojjarna som inte vet hur man bedriver sin verksamhet innom landsgränsen. Det handlar inte om en förmögenhet men rätt ska vara rätt. Har en polare i västerås som har erbjudit sig göra ett hembesök för att reda ut det hela. Har nu skickat mail med krav om delar eller pengarna tillbaka innan veckans slut. Annars blir det polisiärt ärende av det hela.

passatbonde
Tis 02 dec 2014 17:23 Svara med citat
Bug_roos skrev:
Håller med dig petta. Klart man har frågat sig varför man inte klickade i faktura i beställningen. Jag har handlat så otroligt mycket från nästan världens alla länder utan att bli lurad. delvis genom ebay men även olika hemsidor m.m. konstigt nog finns skojjarna som inte vet hur man bedriver sin verksamhet innom landsgränsen. Det handlar inte om en förmögenhet men rätt ska vara rätt. Har en polare i västerås som har erbjudit sig göra ett hembesök för att reda ut det hela. Har nu skickat mail med krav om delar eller pengarna tillbaka innan veckans slut. Annars blir det polisiärt ärende av det hela.

haha helt rätt... ebay + paybal är det bästa jag varit med om. Där man genom ett par få knapptrycknigar har tillbaka sina pengar om man inte är nöjd.. men som "Svensson" man är tar man föregivet att svenska företag sköter sig.. gav också ultimatum att om inte pengarna eller varorna är hos mig innan fredag görs en anmälan till polisen och konsumentverket
Bug_roos
Tor 08 jan 2015 10:15 Svara med citat
Äntligen har jag fått min beställning. Hämtade ut ett paket på posten igår med mina coilovers tillslut. För att sumera upplevelsen av styling4u.se så kommer jag aldrig någonsin handla därifrån igen. Inte heller kan jag rekomendera andra att göra det. Det tog mig 10 veckor att få hem ordern som jag betalade med kort på beställningsdagen. Vill även tippsa er som Petta tippsade mig att aldrig betala in pengar till ett företag som ej har trygg E-handel loggan ovan i tråden samt gör en snabb koll på eniros företagsomdömmen innan ni lägger ordrar från div E-shopar. Nu lägger i alla fall jag trågiheterna bakom mig och ska dra till garaget så caben kommer ut till sommaren.

passatbonde
Mån 12 jan 2015 12:09 Svara med citat
Bug_roos skrev:
Äntligen har jag fått min beställning. Hämtade ut ett paket på posten igår med mina coilovers tillslut. För att sumera upplevelsen av styling4u.se så kommer jag aldrig någonsin handla därifrån igen. Inte heller kan jag rekomendera andra att göra det. Det tog mig 10 veckor att få hem ordern som jag betalade med kort på beställningsdagen. Vill även tippsa er som Petta tippsade mig att aldrig betala in pengar till ett företag som ej har trygg E-handel loggan ovan i tråden samt gör en snabb koll på eniros företagsomdömmen innan ni lägger ordrar från div E-shopar. Nu lägger i alla fall jag trågiheterna bakom mig och ska dra till garaget så caben kommer ut till sommaren.

okej man får gratulera Very Happy .. själv väntar jag än. ska kila ner på polis stationen å skicka in min anmälan hade ja tänkt