amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm |
|
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm |
|
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm |
Ons 04 feb 2015 8:53 |
|
Sry - fel tråd. //Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
|
|
Gustav
Ingen VW Ort: Norrtälje |
Lör 12 sep 2015 23:46 |
|
Dom genomgående bultarna. Går dom igenom plast och metall eller bara genom plast?
|
|
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm |
Ons 16 sep 2015 13:59 |
|
Gustav skrev: | Dom genomgående bultarna. Går dom igenom plast och metall eller bara genom plast? |
De går bara genom plasten och sedan genom brickan. Inget borrat i plåten på bilen. //Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
|
|
gonte
Golf 7 GT Ort: Perstorp |
Mån 28 dec 2015 11:16 |
|
Kopplade in en ledramp på min Golf-14 genom att använda XBB light switch men det funkar dåligt. ALLTID vid motorstart tänds rampen. Funkar ibland att ljustuta för att släcka rampen, ibland bara 1 gång men kan också behövas flera gångers blinkande och vissa gånger funkar det inte alls utan då får jag ta säkringen. Är inkopplat enligt instruktioner på nätet samt info från XBB. Hur får jag detta att fungera som det skall? Börjar bli trött på att inte kunna lita på utrustningen. Tacksam om någon har en lösning på detta.
|
|
Sbuddz
Golf 7 1.4TSI 150 SC DSG Ort: Göteborg |
Mån 28 dec 2015 21:47 |
|
Jag kopplade in mina extraljus förra helgen.
Jag har en 2016 Golf med xenon och då tar man styrströmmen till relät från stift 11 vid lampkontakten. På 2016 års modell är den vit/brun, på tidigare Golf 7 är det samma stift, alltså 11 men kabeln är då gul/brun.
Har inte använt nån xbb switch så kan inte uttala mig om hur dom funkar, men det funkar utmärkt att koppla in allt på klassiskt vis Jag är inte dum i huvet, har bara otur när jag tänker
|
|
Sbuddz
Golf 7 1.4TSI 150 SC DSG Ort: Göteborg |
Mån 28 dec 2015 21:48 |
|
Dubbelpost Jag är inte dum i huvet, har bara otur när jag tänker
|
|
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping |
Mån 28 dec 2015 21:52 |
|
Någon som gett sig på att montera extraljus på en bil som har "Dynamic Light Assist"? Har funderat på att fixa extraljus, men man vill ju gärna att extraljusen slocknar automatiskt när systemet börjar maskera det vanliga heljuset exvis vid möte...
|
|
gonte
Golf 7 GT Ort: Perstorp |
Tis 29 dec 2015 9:19 |
|
Tack för infon. Har tidigare hört att om man gör en klassisk inkoppling kommer det att bli en massa felmeddelanden när bilen har bixenon/canbus. Därför köpte jag xbb som skulle vara perfekt till bl.a golf 7 men det var kanske bortkastade pengar.
|
|
oops_164
Golf 4 99:a Ort: Skåne |
Tis 29 dec 2015 9:55 |
|
Snyggt och prydligt förutom att du valt fel dubblingsbrickor.
Du har valt elförzinkade kolla förpackningen så står det FZB de kommer att rosta inom snar framtid.
Du ska ha varmförzinkade eller rostfria istället. Gör inte jag det så gör nån annan det!!!
|
|
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm |
Tor 07 jan 2016 8:46 |
|
gonte skrev: | Kopplade in en ledramp på min Golf-14 genom att använda XBB light switch men det funkar dåligt. ALLTID vid motorstart tänds rampen. Funkar ibland att ljustuta för att släcka rampen, ibland bara 1 gång men kan också behövas flera gångers blinkande och vissa gånger funkar det inte alls utan då får jag ta säkringen. Är inkopplat enligt instruktioner på nätet samt info från XBB. Hur får jag detta att fungera som det skall? Börjar bli trött på att inte kunna lita på utrustningen. Tacksam om någon har en lösning på detta. |
Byt xbb switchen mot ett sepabrelä av den typen jag använder. Löser sannolikt problemet
ekf skrev: | Någon som gett sig på att montera extraljus på en bil som har "Dynamic Light Assist"? Har funderat på att fixa extraljus, men man vill ju gärna att extraljusen slocknar automatiskt när systemet börjar maskera det vanliga heljuset exvis vid möte... |
Tydligen så skall VW ha en kodlösning på detta. Man kopplar signalen till extraljusen via en särskilld CANBUS box.
När du har ljusvredet på (A) så använder systemet den dynamiska delen, men extraljusen används inte.
När du vrider ljusvredet till halvljus så får du själv styra halöv/helljus på klassiskt vis och då tänds extraljusen vid helljus. //Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
|
|
Dejntan
Golf 7 Alltrack -17 Ort: Mullsjö |
Mån 07 nov 2016 20:43 |
|
Någon som råkar ha koll på ur det är med styrsignalen på på Golf Alltrack -17? Om det fortfarande är Pin 11, och om det kan finnas samma fel som vissa haft med installationen av extraljus på Passat Alltrack, där signalen för heljuset bara är en puls för att aktivera "gardinen" för hel/halvljus för Bi-Xenon och inte en konstantström, som behövs för att dra relät.
|
|