Forum - Golf 7 (13-19) - Pluspaket eller inte?

Guza
Kör: Golf 7 SC -15 Ort: Malmö Medlem: 05 maj 2012
Lör 27 dec 2014 18:18 Svara med citat
Tar gärna emot synpunkter om detta är värt att välja till på en ny masters. Park senaorerna klarar jag mig utan men hur mycket bättre blir ljuset? Kostar en dell och ska bilen k leasas så gör det ca 300kr extra i månaden.
geoham
Kör: Golf 7 Ort: Göteborg Medlem: 12 november 2014
Sön 28 dec 2014 0:27 Svara med citat
Guza skrev:
Tar gärna emot synpunkter om detta är värt att välja till på en ny masters. Park senaorerna klarar jag mig utan men hur mycket bättre blir ljuset? Kostar en dell och ska bilen k leasas så gör det ca 300kr extra i månaden.

Jag leasar en golf master kombi utan Plus Paketet. Vad blir din månadskostnad utan Pluspaketet? Rent spontant känner jag att 300kr inte är så mycket...Vad får man med exakt?'

/GH
Guza
Sön 28 dec 2014 8:48 Svara med citat
Ca 2200kr utan och 2500kr med. Det är utan serviceavtal och försäkring. 4500mil 36 mån.
amullo
Kör: Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm Medlem: 21 augusti 2013
Sön 28 dec 2014 11:36 Svara med citat
Ljuset med xenon har ju på halvljus fått 4 av 5 poäng i ViBilägare, så jag ser valet som självklart. Har inte provat halogenbil på natten, men skulle inte välja det eftersom jag kör en del på morgon/kväll vintertid. Sen tycker jag led drl är väldigt snyggt också.
Dimljusen kunde jag skippat, men parksensorerna är bra, speciellt då man har tonade rutor på kvällen i mörka p garage.

Kort sagt så tycker jag xenonljusen är värda att ha iallafall. Klart värt de 3600:- per år som paketet kostar. Skall du leasa så kan du ju prata med säljaren om värdet vid återlämning. Personligen skulle jag aldrig köp en begbil utan xenon eller led ljus.

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
geoham
Sön 28 dec 2014 13:17 Svara med citat
Guza skrev:
Ca 2200kr utan och 2500kr med. Det är utan serviceavtal och försäkring. 4500mil 36 mån.

Har du funderat på automatlådan? Med tanke på att vi leasar behöver inte vi oroa oss över att lådan kan gå sönder. Tror också du får med rline gratis eftersom de har kampanj just nu.
Guza
Sön 28 dec 2014 13:35 Svara med citat
geoham skrev:
Har du funderat på automatlådan? Med tanke på att vi leasar behöver inte vi oroa oss över att lådan kan gå sönder. Tror också du får med rline gratis eftersom de har kampanj just nu.

Japp jag har funderat på automat och det kostar ca 300kr till. Vet inte hur dessa extraval påverkar när bilen skal lämnas tillbaka men det ska väl kvitta då bilen lämnas tillbaka och ingen extra kostnad tillkommer om man inte misskött den eller kört för långt?
geoham
Sön 28 dec 2014 18:18 Svara med citat
Guza skrev:
Japp jag har funderat på automat och det kostar ca 300kr till. Vet inte hur dessa extraval påverkar när bilen skal lämnas tillbaka men det ska väl kvitta då bilen lämnas tillbaka och ingen extra kostnad tillkommer om man inte misskött den eller kört för långt?

Extravalen påverkar inget när bilen ska lämnar in så länge man, precis som du säger, inte misskött den. Men bilen blir såklart dyrare med extraval ifall du sen vill köpa loss den.

Jag personligen hade hellre kört på DSG-lådan istället för Pluspaket. Välj till rline paket (som du får gratis), sportstolar då de är mkt bekvämare att sitta i och sjukt billiga så har du en schysst bil både invändigt och utvändigt utan att betala allt för mkt.
Onebuying
Kör: Golf 7 TSI 140 GT -14 Ort: Linköping Medlem: 18 december 2013
Mån 29 dec 2014 9:10 Svara med citat
Jag har Pluspaketet på min bil och uppskattar Xenon-strålkastarna mycket. Har inte kört en Golf med standardstrålkastarna men jag tycker helljuset är bra och ganska brett vilket är bra när man kör både i stan och på landsväg. Helljuset är något kort men jag tycker det är viktigt med bra ljus och då ger även Xenon ett vitare ljus som jag personligen gillar mycket. Om det är värt eller inte beror också på hur mycket landsväg du kör osv.

Parkeringssensorerna är inte så dumma egentligen. Har kompletterat dessa med backkameran som är suverän och är gömd i VW-emblemet och därför bara "är ute" när den används så att linsen alltid är ren. Men det är ju en annan historia egentligen eftersom den inte ingår i Pluspaketet.

Vet inte om det blev något klarare, men som sagt, personligen tycker jag att bra ljus är viktigt och dessutom ser det snyggt ut med Xenonljus + LED. Ett alternativ är att du provar med standardljuset och kompletterar med extraljus om det behövs.

Mvh Henrik
Guza
Mån 29 dec 2014 16:49 Svara med citat
Lite offtopic men är det stor skillnad mellan metallic och inte? Såg att R line ingick eller dragpaket men inte båda tydligen. Gick ej att välja båda på vw.se.
ludde28
Kör: Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm Medlem: 11 oktober 2014
Mån 29 dec 2014 17:16 Svara med citat
Guza skrev:
Lite offtopic men är det stor skillnad mellan metallic och inte? Såg att R line ingick eller dragpaket men inte båda tydligen. Gick ej att välja båda på vw.se.

Numera så täcker de även vanlig färg med klarlack, så för min del var det hugget som stucket.
Valde tornado röd och sparade slantar till annat.
makke1
Kör: Ingen VW Ort: Trollhättan Medlem: 09 november 2011
Tis 30 dec 2014 16:29 Svara med citat
Guza skrev:

Tycker absolut pluspaketet är värt pengarna, förutom att xenon ger bättre ljus ser bilen så mycket mer modern ut med LED/xenon jämfört med de runda halogenljusen som är standard.

Dessutom ingår ju ljussensor, regnsensor och aut.avbländbar spegel i paketet förutom p-sensorerna som redan är nämnda.
Örjan-Visby
Kör: Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland Medlem: 29 december 2014
Tor 01 jan 2015 14:38 Svara med citat
Jag har en fråga
Någon som vet vad pluspaketet till GT kostar vid direktköp ej leasing. Nämligen så att jag beställt både parkeringssensor fram och bak (5200) och regnsensor och automatisk avbländbar backspegel (1800) redan och då kanske inte skillnaden är så stor att få Bi-xenonljusen också. Kanske går att göra en komplettering på beställningen eftersom bilen inte skall tillverkas förrän v6
Någon som vet?
iroc-z4ever
Kör: Golf 7 1,4 GT R-Line 2015 Ort: Hässleholm Medlem: 17 november 2013
Tor 01 jan 2015 16:31 Svara med citat
Mitt pluspaket kostade 15200 kr och efter rabatten så blev det 14198 kr så skaffa det - det är verkligen värt pengarna...
Örjan-Visby
Kör: Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland Medlem: 29 december 2014
Tor 01 jan 2015 17:00 Svara med citat
iroc-z4ever skrev:
Mitt pluspaket kostade 15200 kr och efter rabatten så blev det 14198 kr så skaffa det - det är verkligen värt pengarna...
tack f

Tack för svaret.
Får ta en ny vända med försäljaren.