Forum - Golf 2 (83-91) - RP går dåligt vid belastning

Jimmy84
Golf 2 1.8 -91 Ort: Örebro
Mån 02 feb 2015 16:57 Svara med citat
Nu bryter jag snart ihop. Nån med ett vältränat öra som kan tänka sej vad felet är på min golf? Svårstartad när den är kall, går fint på tomgång, men låter/går skit när man belastar.
Har bytt tändstift, rotor, fördelarlock och bränslefilter, det gjordes en vecka innan den vart att gå illa, provade att byta dom saker igen, utan framgång. Blåst på med startgas överallt där det kan tänkas läcka, ingen skillnad.
http://youtu.be/R-Nb8uOM50k

- Volkswagen Motorsport -
Golf MK2 Grupp E
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa
Mån 02 feb 2015 18:38 Svara med citat
Låter som en saab v4 Smile ....min brukar gå sådär om man kallstartar utan motorvärmare, men jag ser att din temperatur har stigit en bra bit. Jag vill också veta varför rp motorn går på 3 cylindrar ibland.

You can drink my beer, but you can never take the last one
Kydish
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Uppsala
Mån 02 feb 2015 21:59 Svara med citat
Hur ser din topplockspackning ut? , Gjort komp test?
Jimmy84
Golf 2 1.8 -91 Ort: Örebro
Tis 03 feb 2015 20:33 Svara med citat
Haha, Saab v4 usch å fy Very Happy

Nej, inget komptest är gjort. Inget som tyder på trasig toppackning. Men får kanske göra ett för säkerhets skull ändå.

- Volkswagen Motorsport -
Golf MK2 Grupp E
Kydish
VW Jetta 1.8 -91 Ort: Uppsala
Tor 05 feb 2015 22:04 Svara med citat
Jimmy84 skrev:
Haha, Saab v4 usch å fy Very Happy

Nej, inget komptest är gjort. Inget som tyder på trasig toppackning. Men får kanske göra ett för säkerhets skull ändå.



Ok , om topplockspackningen ser bra ut då vet jag tyvärr inte riktigt vad felet kan vara på din motor.
kallecan
Golf 2 1.8 -89 Ort: Nybro
Sön 08 feb 2015 15:56 Svara med citat
Skannar igenom min haynes bok och hittar detta :

Bild

Bild

Bild

Kärlek är att ha en alldeles egen liten golf
kallecan
Golf 2 1.8 -89 Ort: Nybro
Sön 08 feb 2015 16:02 Svara med citat
Nu har du o felsöka Very Happy

Kärlek är att ha en alldeles egen liten golf
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Sön 08 feb 2015 16:41 Svara med citat
Verka gå som potta skit på tomgång med enl filmklipp, tändmissar och vid belastning mät upp tändkablar, sprickor i tändmodul vidgar vid kyla/fukt och inte ovanligt. mk2 och rp bruka ha en egenhet att misstända kallstart första sek, men börja kolla tändmodul och kablar då det inte framgår du redan gjort det.

.....privat liv.....
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje
Sön 08 feb 2015 22:59 Svara med citat
Kan du låna någon kompis tändkablar och se om det gör skillnad samt kolla så tändföljd är rätt om någon lossat kablarna innan?
Jimmy84
Golf 2 1.8 -91 Ort: Örebro
Fre 27 feb 2015 23:15 Svara med citat
Tackar för all hjälp, idéer och förslag Thumbs up
När lusten föll på att börja rota i eländet igen så konstaterade jag ganska snart att det troligtvis berodde på att kamremmen hade hoppat, pga dålig spännare, så ska nolla motorn igen och byta spännare o se vad som händer Smile

- Volkswagen Motorsport -
Golf MK2 Grupp E
kallecan
Golf 2 1.8 -89 Ort: Nybro
Fre 06 mar 2015 19:33 Svara med citat
Nå?

Kärlek är att ha en alldeles egen liten golf
Jimmy84
Golf 2 1.8 -91 Ort: Örebro
Sön 29 mar 2015 22:33 Svara med citat
Nu så, efter många om och men så funkar den rackarn igen. Det visade sej att det var topplockspackningen som gått mellan 1a och 3e cylindern....OCH hoppad kamrem.

Tackar så hemskt mycket för alla förslag Smile

- Volkswagen Motorsport -
Golf MK2 Grupp E