Forum - Golf 5 (04-08) - Golf 5 2005a går ej låsa upp?

handsfree
Golf 5 Bluemotion Ort: Skara
Sön 19 apr 2015 20:57 Svara med citat
En jag känner har precis som jag en golf 5a fast en äldre en 2005a bensinare.

Hon har fått problem med centrallåset i sin bil. När hon försöker öppna bilen med fjärrnyckeln händer ingenting med nyckeln i låset.
Dock funkar bagage luckan att låsa upp / låsa igen via knappen för bagageluckan på fjärrnyckeln.
Vi har provat byta batteri i fjärrnyckeln men ingen skillnad.

Vi har klättrat in via bagage luckan öppnat bilen inifrån då går det låsa bilen både med fjärrnyckel & nyckeln i dörren.

VAG på orten trodde det var sändaren som det var fel på, kostnad ca 1500 att laga.

Nån som har nått förslag på vad som kan vara fel?

Tacksam för hjälp
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall
Sön 19 apr 2015 21:29 Svara med citat
Har hon bara en nyckel? Om hon har två och bägge inte funkar så är det knappast sändaren i nyckeln som är trasig. Kolla hur kablarna i kabelgenomföringen i förardörren, de brukar gå av.

Bildyslektiker, men jag kan googla.
handsfree
Sön 19 apr 2015 21:33 Svara med citat
irbanur skrev:
Har hon bara en nyckel? Om hon har två och bägge inte funkar så är det knappast sändaren i nyckeln som är trasig. Kolla hur kablarna i kabelgenomföringen i förardörren, de brukar gå av.

Hon har bara en nyckel tyvärr.
Okey vi ska kolla det. Går de mäta upp eller bör man rent se om kabeln är av?
Hade problem med airbag lampan lyste i min golf 5 2009a. De var där det var glappt så kan nog mycket troligt vara där det spökar även på hennes bil.
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Mån 20 apr 2015 5:32 Svara med citat
Kolla säkringarna, kan vara mer än 1 säkring till centrallåset, och efter ev. Kabelbrott i dörr genomföringarna.
Fjärrkontrollen fungerar ju eftersom bagaget går att öppna.
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Mån 20 apr 2015 5:33 Svara med citat
Problemet kan vara sändaren i nyckel, oavsett vilket, hade jag skaffat en nyckel till, samt kodad bort den "försvunna" nyckel ur bilens styrdon.
handsfree
Tis 28 apr 2015 10:25 Svara med citat
Vi var å hörde med VAG här i staden, de skulle ha ca 2600 kr för att få fram en ny nyckel till bilen.
Sändare & Nyckel samt koda in den till bilen. Totalt ca 2600 kr. Så då får hon 2 nycklar.