Forum - Golf 5 (04-08) - ECON blåser inte kallt?

Caroline
Kör: Golf 5 1.6 -06 Ort: Stockholm Medlem: 04 juni 2015
Fre 03 jul 2015 16:55 Svara med citat
Någon som vet hur det här med ECON i bilarna fungerar?
Det kommer verkligen inte någon kall luft ur den lufthålen(?) vare sig jag trycker på eller av ECON.
Måste man fylla på någon vätska som på AC? Eller är det bara att åka in till verkstan?
/Carro
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012
Lör 04 jul 2015 1:45 Svara med citat
Caroline skrev:
Någon som vet hur det här med ECON i bilarna fungerar?
Det kommer verkligen inte någon kall luft ur den lufthålen(?) vare sig jag trycker på eller av ECON.
Måste man fylla på någon vätska som på AC? Eller är det bara att åka in till verkstan?
/Carro

När du trycker in ekonomiknappen så kopplas ac ifrån, så om det är vamrt ute bör det inte komma någon kalluft. Det fungerar som det ska!
Caroline
Lör 04 jul 2015 9:24 Svara med citat
r o l l e skrev:
När du trycker in ekonomiknappen så kopplas ac ifrån, så om det är vamrt ute bör det inte komma någon kalluft. Det fungerar som det ska!

Okej jätte tack!
Fast grejen är att även när den är av, alltså frånkopplad som du säger så är det verkligen inte någon kalluft som kommer. Sad
Det blir aldrig kallt i bilen (har haft den frånkopplad i några dagar nu) utan econ... Något där som är fel då må tro?
/Carro
irbanur
Kör: Passat 6 CC Ort: Sundsvall Medlem: 07 augusti 2012
Lör 04 jul 2015 14:04 Svara med citat
In och fyll på med kylmedel (1500:- eller så). Sen om två månader så åker du tillbaka och ber dem kolla efter läcka i systemet, UV-ljus och glasögon som värsta CSI. Wink

Bildyslektiker, men jag kan googla.
Caroline
Lör 04 jul 2015 18:11 Svara med citat
irbanur skrev:
In och fyll på med kylmedel (1500:- eller så). Sen om två månader så åker du tillbaka och ber dem kolla efter läcka i systemet, UV-ljus och glasögon som värsta CSI. Wink

Hahaha tack du!
"In och fyll på..." På macken eller i en verkstad menar du? Simplast om man kan göra det själv Dancing
Om du menar att fylla på, på macken på egen hand- är det någon som vet var jag fyller på min kära kyla? Embarassed
irbanur
Kör: Passat 6 CC Ort: Sundsvall Medlem: 07 augusti 2012
Lör 04 jul 2015 18:22 Svara med citat
Verkstad, de brukar kalla det för AC-service. Om du ska göra det själv så krävs det en maskin för det samt certifiering för kylmedel. Såvida du inte köper nått kit på nätet, de ska tydligen ha nån annan typ av kylmedel som man som lekman får hålla på med. Visst, det är billigare (typ 500:- eller så) men det kan nog vara bra att få det fixat åt en. Om du skulle välja att köra själv så har jag för mig att det är cirkus 500g kylmedel som behövs för golfen (525g?)

Bildyslektiker, men jag kan googla.