Forum - Din Volkswagen - GOLF MK3 VR6 2.9 Syncro [Colour Concept] Getingen (Projekt)

kayax
Kör: Golf 3 2.9 VR6 Syncro Ort: Mariestad Medlem: 11 september 2015
Fre 11 sep 2015 20:43 Svara med citat
Hallå alla härliga vw ägare! kristoffer va namnet och är 27 år gammal.

Då jag är en gammal godtrogen volvofantast så tänkte jag nu att nu får det vara nog:) Ville testa nåt annat märke, har hört i många år att golf vr6 ska gå riktigt duktigt, så hitta jag denna lilla pärla bara några mil ifrån mig! Åkte och kolla.jo visst blev man kär! dock va de lite småfix men allt går åh fixa!

Då jag inte är så insatt just i golf på deras sjukor osv. Så kommer jag vara tacksam för alla tips m.m

Bilen i sig då, ja vad ska man säga:) men här kommer lite info! Ni känner säkert igen den!

*Golf III Vr6 Colour Concept
*97:a årsmodell
*4 ägare inklusive mig
* 19xx mil
* Mak fälgar
* Supersprint Sportavgas [Halvsats]
*6 puckad sinterlamell

BIlstereo:
2 st GAS 12:or
Piooner Huvudenhet
GAS Slutsteg
JBL skrikare bak och Diskanter i fram

Även kamkedjan skulle vara bytt i samma veva som kopplingen:) så det känns tryggt!

MIna planer för bilen va lite allt möjligt:) Motorn ska bara förfinas, ska inte ha nån stressfläkt i den, tycker den rör på sig skapligt ändåSmile

Då bilen va bes med tvåor när jag köpte den! Alla är fixade utom ABS:en, felssökte det på en lokal verkstad, åh enligt hans dator så fick jag upp tre fel, han visa vänster givare fram,höger givare bak samt ABS Pumpen/enhet, men stod inte exat vad som va fel på pumpen.. så jag vet inte riktigt hur jag ska göra?

Men nog om detta:) lite bilder:)

Första jag ville byta ut dessa!
Bild

Emot dessa:)
Bild

En bild på inredningen
Bild

sen va han väldigt hög när jag köpte den:) så fick beställda coilovers ifrån Ebay! så man får ner den på backen:) här kommer lite för och efterbilder, även monterat en BH:)
Bild
Bild
Bild

Passade även på åh måla bromsoken
Bild
Bild

Sen när man ändå byte till coils så skulle jag ge mig på att byta spindelleden, som va en av tvåorna! åh de kan jag tala om! det va den första och sista jag bytte på en golf. ALDRIG MER! tror jag slet i 8 timmar med skiten, då jag helst inte ville montera bort alltihop så fixa det på plats! men tillslut släppte den!
Bild

Slutresultatet blev änna bra:) han e dock inte maxsänkt! men attans va stumt chassi min golf har:)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Sen en liten bild på hjärtat:) Passade även på åh byta olja och oljefilter:)
Bild

Sen kan jag bjuda på lite nya bilder jag tog igårSmile

Bild
Bild
Bild

Äntligen fått tag på ett garage:) så nu får bilen åka in där..blir inget mera köra med denna detta året! utan till nästa år ska det fixas rost och lite annat smått åh gott.. nya bromsksivor ska monteras runt om!

Bild
Bild

Dags för en uppdate dåSmile

Det som ska göras under hösten/vintern
#Byta till nya bromskivor
#Montera ett vettigt kjolpaket bestånde av RS frontspoiler som jag vet, vet ej dock inte va jag ska ha för sidokjolar eller bakkjol, några tips?
# Nya strålkastare med angel eyes och Xenon
# Nya Led postionsljus samt nya dimljus i smoke färgat
# Rostlaga framskärmar,dörrar + lacka
# Fixa iordning motor rummet så det blir riktig puts
# Montera ett nytt avgassystem
# Montera ett extrakto grenrör
# Koppla färdigt bil ljudet
# Montera framrute streamer
# Lägga igen emblem på bagaeluckan + lack
# Montera en ny drivknutsdamask
# Montera Diod sidoblinkers

Detta är lite va som kommer hända:) har ni några förslag ös gärna påSmile

Bilen är då inkörd i garaget:)
Bild

Nu får bilen stå till nästa år och tanken är väl att de ska bli klar till sommaren 2016 om allt går som det ska:)
Bild

Kofångaren borta:)
Bild

Ska bli skönt åh få bort spolarmunstyckne, så satans fula:P
Bild

kraftiga slangar:P e detta orginal eller nåt bonnmeck?
Bild

Bild
Bild

Monterade bort stänklapparna fram och insåg att framskärmarna på båda sidor va helt slut:P nån som har två fräscha liggandes?
Bild
Bild

Rost i tröskeln som jag fick tvåa på bes:P
Bild

och här ska också lägga ny plåt och slipas rent:P
Bild

Börjar se naken ut:)
Bild
Bild

va e detta för något?? nån avluftare eller? förstår inte va den e till för..gick en vakuumslang ifrån den till motorutrymmet, satt innaför höger innerskärm
Bild
Bild

Vart mycket jord och skärp under skärmarna, kan nästan tro att bilen har gått på en åker:)
Bild

hjärtat:)
Bild
Bild

Fick hem ett roligt paket idag:) nya slangklämmor också givetvis:)
Bild
Bild
Bild

dock undrar jag vart dessa två ska sitta? första tanken va till servobehållaren, men vet inte.. nån som kan hjälpa mig?
Bild

Lite testmontering:)
Bild
Bild

en lite bild på garaget:)
Bild

montera även dit en dekal på polarens v70:)
Bild

Sen gjorde jag även en snabbskiss i Paint Shocked på hur jag tänkas vill ha de:) då jag behöver beställa nya tändkablar så ska jag beställa ifrån ebay nya, och de ska vara gula:) då det tydligen fanns.
Bild

insuget ska givetsvis högglanspoleras:)

sen vet jag inte vilka lyktor jag ska beställa, här e lite förslag.
Bild
Bild
Bild
Bild

var ti garaget idag och hållt på med insuget i 6 timmar, och då e jag ändå inte färdig:P här kommer lite random bilder:)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Väntar på sista mätaren:) men titta de funkar:)
Bild

Nya broms skivor:) lite skillnad på fram och bak, vilket förstås är förstårligt:P
Bild

Tar bara bort de värsta av rosten, lägger inte nån större energi på denna:)
Bild

Lackat:)
Bild
Bild

Sen ville jag dölja pluskabeln till slutsteget en aning så fick en liten ide:)
Bild

Mycket bättre
Bild

Börja lite med mina mätare och kill switchers:P
Bild
Bild
Bild
Bild

Lite rengöring av jordkablar:)
Bild
Bild

Polerna rengjorda så gott jag kunnat och lite nya bult åh muttrar:)
Bild
Bild

Åh lite random bilder:P
Bild
Bild
Bild

Sista mätaren kom tillslut Very Happy
Bild

Påbörjat rengöring och nya bultar
Bild
Bild

Påbörjat rengöring runt motorrummet, har upptäckt att tryckluft är bra skit
Bild
Bild
Bild
Bild

Lite färg på insidan,inte för det kommer synas men känns fräschare på någe vis Very Happy
Bild
Bild
Bild

Mera rengöring med tyckluft, beställt ny insugspackning och ventilkåpspack..
Bild

blir rörigt när man skruvar
Bild

lite mera bilder på inredningen, passade även på åh smörja in lädern. synd att växelspaksknoppen e dålig
Bild
Bild
Bild

Montera bort drivknutsdamasken på vänster sida, då min va sönder
Bild

Efter mycket jävlar åh helvete så fick jag loss skiten:)
Bild

Bromsoken ska blästras och lackas om allihopa och göras iordning, ska också byta alla abs givarna då två av dessa va trasiga, men de va inte lätta åh få ur. men lite våld så..
Bild

Börja rengöra ena hjulhuset, som tur va så va de ingen underredsmassa i hjulhusen, va bara torkad jord, så efter lite stålborste så blev bättre
Bild

sen på med lite rostskydd:) tacken e sen att de ska lackas i bilen färg, sen ditt med nya stålomspunna bromslangar m.m..så det blir fräsch och snyggt.. bilen ska ju inte gå nån mer vinter! bara 3 hjulhus kvar:)
Bild

Började kapa bort rosten och slipa:Smile
Bild
Bild
Bild

sen börja jag putsa mera på insuget:)
Bild

Varit hos lackeraren och fått bra pris på både det ena åh andra:) fick med mig hem lite färg till hjulusen och underredet:)
Bild

Sen börja montera tillbaka diverse:)
Bild

Ny insugspackning, Check!
Bild

Det tar sig:) mycket detaljer och mera puts dock kvar:)
Bild

Va åh hämta lite paket på posten idag:)

Först 2 gula silikonslangar och mina efterlängtade tändkablar:)
Bild

Sen en helt ny servobehållare:) vackert!
Bild
Bild

Sen testa jag lite provmontering som vanligt:) blir fan bra detta!
Bild
Bild

Ny vattenbehållare:)
Bild

No Turboshit här inte:) rena sughästar detta!Razz
Bild

ska korta av alu röret och sen bygga en avskärming tänkte jag, samt ett fäste till röret så det håller sig still...
Bild

och en slutlig bild ,är långt ifrån klar med ventilkåpan, jävla terapiarbete:) men det tar sig:)
Bild

Påbörjat lite med rostlagningen:)
Bild
Bild

nya locket:) ska dock moddas så det passar:)
Bild

nya OMP pedaler:)
Bild

monterat:)
Bild

täckte även batterikablarna Smile
Bild
Bild

testade även åh täcka bränsleledningarna, men näää, det blir stålomspunna slangar istället:) blev inte alls nöjd med detta
Bild

ögonlocket och emblemlösa grillen:)
Bild

testmontering
Bild
Bild

börjat med luckan
Bild

sen lite annat småpill:)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

började med åh montera bort de gamla röttna supersprint avgassystemet
Bild
Bild
Bild

hitta också en tidigare lagning:P
Bild

Bild
Bild

fick en lite ide att montera polerad durkplåt på insidan av huven:)

sen börja jag och polaren räkna på och mäta för att bygga en egen avskärmning till luftfiltret:) tyvärr finns inga bilder på de just nu, men det kommer:)

sitter och glor genom lite fälgar som kommer på nästa årSmile

har fastnat för dessa, tanken e att det blir 18 tums med lågprofil

sen om jag ska lacka ekrarna gula i bilen färg eller behålla de svarta? nu behöver jag gärna era åsikter:) Very Happy jag e mest sugen på den sista bilden:)

Bild
Bild
Bild
Bild
Smurfen
Moderator Donator 50 Kör: Ingen VW Ort: Nyköping Medlem: 05 april 2006
Fre 11 sep 2015 21:18 Svara med citat
Trevlig tråd. och trevlig bil.
Rickard.v
Kör: Golf 6 R Ort: Västerås Medlem: 31 augusti 2008
Fre 11 sep 2015 22:10 Svara med citat
1 Grattis till att ha fått tag i ett ovanligt fint exemplar.
2 Härligt att se att du sköter om den ovanligt bra o seriöst, sällan man ser det nu förtiden.
3 Helvete vilket långt inlägg med update mitt i. Update brukar bli en ny post så man ser att det är en update.
4 Punkt 3 är inte negativ utan första ordet betyder bara "OJ hoppsan"
5 Du har verkligen frächat till bilen! Kommer bli kanonfin till 2016.
6 Fälgar, första eller sista bilden.
7 18" på MK3 brukar anses för stort då det är svårt att få rätt rullomkrets med så stora fälgar.
8 Men med 215/35x18 kanske det funkar.

Golf R mk6
kayax
Fre 11 sep 2015 22:21 Svara med citat
Smurfen skrev:
Trevlig tråd. och trevlig bil.

tack så mycket:)
kayax
Fre 11 sep 2015 22:25 Svara med citat
Rickard.v skrev:
1 Grattis till att ha fått tag i ett ovanligt fint exemplar.
2 Härligt att se att du sköter om den ovanligt bra o seriöst, sällan man ser det nu förtiden.
3 Helvete vilket långt inlägg med update mitt i. Update brukar bli en ny post så man ser att det är en update.
4 Punkt 3 är inte negativ utan första ordet betyder bara "OJ hoppsan"
5 Du har verkligen frächat till bilen! Kommer bli kanonfin till 2016.
6 Fälgar, första eller sista bilden.
7 18" på MK3 brukar anses för stort då det är svårt att få rätt rullomkrets med så stora fälgar.
8 Men med 215/35x18 kanske det funkar.

1. Tackar, vet ej hur ovanlig dessa e, men lite gran ialafal va jag hört:)
2. Ja försöker så gott jag kan.
3. Jag kopiera alla uppdates ifrån vr6.nu:) därför de blev såSmile
4. Ingen fara:) tål kritik också, hur ska man annars lära sig
5. Ja hitills e den fräsch, hoppas verkligen jag kommer hinna till bug run 2016:P
6. Det lutar faktiskt åt sista bilden, gillar få ekrat
7. kanske, då man kanske skulle köra på 17 tum istället åh lågprofil?
Petta
Kör: Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång Medlem: 25 september 2010
Lör 12 sep 2015 7:48 Svara med citat
Plastbehållaren är en vakuum tank till återcirkulationen till AC'n (om sån finns).

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
kayax
Sön 13 sep 2015 6:11 Svara med citat
Monterat bort de lackades listerna:) ska ditt med ett par svarta vr6 lister istället:)
Bild

bra när man har skruvhjälp i garaget:)
Bild

Bild

handtag borta för åh laga ytrost:)
Bild

va e detta för orginal tänk? orginal vingen sitter monterad genom bakrutan:O sånt skit, så får införskaffa mig en bättre beg lucka utan vinge, för vill verkligen inte ha de hålen.
Bild

börjat med åh matta ner lacken och slipa, måste verkligen investera i en ny kamera:P
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

va också åh hämta en nya kofångare fram åh bak , dels för åh slippa tjuhornen till spolarmunstycken och dels för att få svart överdel:)
Bild
Bild
Bild

även fått tag på nya skärmbreddare orginal samt fräscha vr6 lister:)
Bild
Bild

Hej hopp!
Petta
Sön 13 sep 2015 7:29 Svara med citat
Bra att göra bilen att se äldre ut än vad den är Regular Smiley

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
kayax
Sön 13 sep 2015 8:27 Svara med citat
Petta skrev:
Bra att göra bilen att se äldre ut än vad den är Regular Smiley

ska jag ta de som negativt eller posetivt ifrån din sida? Smile
Petta
Sön 13 sep 2015 9:15 Svara med citat
kayax skrev:
ska jag ta de som negativt eller posetivt ifrån din sida? Smile

Vet inte Very Happy Har nån blandad hatkärlek till tråden. d'oh! En Colour Concept vr6 syncro är ju så pass udda från början (gul var den färgen som de såldes minst av i sverige. Röd, var vanligast).

Som att bygga om Wasa skeppet till att va motordriven

kayax
Sön 13 sep 2015 9:23 Svara med citat
Petta skrev:
Vet inte Very Happy Har nån blandad hatkärlek till tråden. d'oh! En Colour Concept vr6 syncro är ju så pass udda från början (gul var den färgen som de såldes minst av i sverige. Röd, var vanligast).

Som att bygga om Wasa skeppet till att va motordriven

men va tror du? att jag ska lacka bilen röd?Razz hela bilen ska lackas om i sin orginal färg = gul, även kofångarna

vet du hur många gula de såldes i sverige?

kommer bli som denna, bortsett att jag ska ha vr6 listerna:P e det fel tycker du?Smile

Bild
Petta
Sön 13 sep 2015 9:32 Svara med citat
kayax skrev:
men va tror du? att jag ska lacka bilen röd?Razz hela bilen ska lackas om i sin orginal färg = gul, även kofångarna

vet du hur många gula de såldes i sverige?

kommer bli som denna, bortsett att jag ska ha vr6 listerna:P e det fel tycker du?Smile

Bild

Kul att du har min bil som förebild Regular Smiley Dock ser den inte ut så där i dagsläget. Den är ombyggd till strikt OEM original.

Colour Concept var ett tillbehör. 10900:- för 16v och 14900:- för Vr6/Vr6 syncro. Gul är den färgen som sticker ut mest. Totalt sett vet jag inte, vet bara hur många gula 16v som såldes -96 = 6st.

kayax
Sön 13 sep 2015 9:40 Svara med citat
Petta skrev:
Kul att du har min bil som förebild Regular Smiley Dock ser den inte ut så där i dagsläget. Den är ombyggd till strikt OEM original.

Colour Concept var ett tillbehör. 10900:- för 16v och 14900:- för Vr6/Vr6 syncro. Gul är den färgen som sticker ut mest. Totalt sett vet jag inte, vet bara hur många gula 16v som såldes -96 = 6st.

haha vilket sammanträffande:P gillade den bilen bortsett ifrån fälgarna dåSmile

dock skulle jag vilja montera taklucka på min, men vet inte om det är värt det:P

6 st va inte många:)
Petta
Sön 13 sep 2015 9:50 Svara med citat
kayax skrev:
haha vilket sammanträffande:P gillade den bilen bortsett ifrån fälgarna dåSmile

dock skulle jag vilja montera taklucka på min, men vet inte om det är värt det:P

6 st va inte många:)

Gilla inte heller fälgarna. 17 tum santa monica jubileums modell MK4 GTI för den svenska marknaden. Tunga som as. Ett däck vägde mer än vad 2 vanliga gjorde.

Taklucka på mk3 är ganska värdelöst. När man minst anar de täpps dräneringen igen å de läcker in vatten. Har din AC eller Climatronic?

Btw: http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=37878

Garaget: http://www.garaget.org/?car=327114

kayax
Sön 13 sep 2015 10:00 Svara med citat
Petta skrev:
Gilla inte heller fälgarna. 17 tum santa monica jubileums modell MK4 GTI för den svenska marknaden. Tunga som as. Ett däck vägde mer än vad 2 vanliga gjorde.

Taklucka på mk3 är ganska värdelöst. När man minst anar de täpps dräneringen igen å de läcker in vatten. Har din AC eller Climatronic?

Btw: http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=37878

Garaget: http://www.garaget.org/?car=327114

Jaha okej, kanske ska skita i taklucka dåSmile

Har AC och den fungerar:) climatronic ocksåSmile

ska ta åh titta på trådarna:)
Lasse620
Kör: Golf 3 VR6-97 Ort: Gotland Medlem: 05 november 2011
Sön 13 sep 2015 10:03 Svara med citat
Sedan har jag för mig att det var en liten skillnad mellan CL/GTI/GTI 16v och Vr6 när det gäller CC paketet som väl också var årsmodellbundet.

Vr6 med CC paketet hade lister i bilens färg och detsamma när det gäller stötfångare, övriga modeller kunde ha lite både ock tycker jag mig ha sett.

Finns en Flashröd 4 dörrars CL här i närheten med CC paket -96:a och den är helröd inkl lister o fångare, sedan finns en GTI -96:a också CC men den har svarta lister och överdelar på fångarna.

När det gäller VR6:or med CC har jag aldrig sett -96 o uppåt med annat än enfärgade utan svart.
Petta
Sön 13 sep 2015 10:17 Svara med citat
Lasse620 skrev:
Sedan har jag för mig att det var en liten skillnad mellan CL/GTI/GTI 16v och Vr6 när det gäller CC paketet som väl också var årsmodellbundet.

Vr6 med CC paketet hade lister i bilens färg och detsamma när det gäller stötfångare, övriga modeller kunde ha lite både ock tycker jag mig ha sett.

Finns en Flashröd 4 dörrars CL här i närheten med CC paket -96:a och den är helröd inkl lister o fångare, sedan finns en GTI -96:a också CC men den har svarta lister och överdelar på fångarna.

När det gäller VR6:or med CC har jag aldrig sett -96 o uppåt med annat än enfärgade utan svart.

Den exakta skillnaden mellan de olika modellernas CC vet jag faktiskt inte. Dock värt att luska lite djupare i. Nånting skiljer ju givetvis då de handlar om 4000:- mellan 16v och Vr6 versionen. Lackade lister har jag sett på CC förut. Dock är de svarta plasten en separat del på CC. (Artikelnummer: 1H6807223 ) Möjligt att när alla lister blev lackade i bilens kulör från -97 utgick den delen. Har aldrig haft förmånen att pilla bort plastbeklädnaden.

Eftersom de handlar om slutet för produktions modellen kan allt variera, de kasta på vad som fanns på hyllan för att bli av med de. En golf 3 årsmodell 98 är mer påkostad i tillbehör än vad en -96 är tex.

Bild

kayax
Lör 26 sep 2015 6:38 Svara med citat
Såhär känner sig bilen just nu:P
Bild

monterat ur listerna Smile har också klarat sig bra ifrån rost, va dock värre på andra sidan! men bara ytrost.
Bild

Bild

bagaeutrymmet hade också klarat sig bra:)
Bild

Operation Bagaelucka!Razz

Först montera jag ur rutan.
Bild

Snart dags åh sätta igång:)
Bild

slipa och sen kapa bort själva utstickade plåten som va till torkaren
Bild
Bild
Bild

påbörjat igensvetsning:)
Bild

sen blev det på med lite rostskydd:) och istället för plasthöljet som är orginal så gjorde jag en plåt av likadan storlek:)
Bild

slipat punktsvetsarna
Bild

blev riktigt nöjd faktiskt:) ska på med lite spackel sen bara:) även skyltbelysingen kommer bli kanon sen:)
Bild

sen lite glasfiberspackel:)
Bild

La igen även de små springorna baktill så man får jämn yta:)
Bild

påbörjat slipning ialafall, sen blir det finspackel. Men jag blev riktigt nöjd med bagaeluckan:)
Bild
Bild
Bild

sen en bild på Kingen själv juee:)
Bild

allt för denna gång:)

tanken blir sen att kommer koppla in med elöppning bak och ha en knapp för bagaeluckan:)
Smurfen
Lör 26 sep 2015 19:56 Svara med citat
Mina tips.
fälgar nr tre.
lycktor mörka fast utan projektor eller bmwringar.
Petta
Lör 26 sep 2015 20:29 Svara med citat
Smurfen skrev:

Typ så?

Bild

Smurfen
Lör 26 sep 2015 20:47 Svara med citat
Skulle säga exakt så.
kayax
Tis 29 sep 2015 6:51 Svara med citat
Uppdate

Ny drivknutsdamask monterad på höger sida:) kommer inte lägga nån större energi på underredet denna vintern, inklusive framvagn åh bakvagn. blir bara nya bromsar. Resten får bli nästa vinter och jag kommer orka

Bild
Bild

Sen spraya jag på lite färg för åh se lite hur de kommer bli med luckan.
Bild
Bild
Bild

blir bra detta tycker ja:)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

montera ur kupefiltret:P va lite gammalt som låg därSmile blir rengöring.
Bild
Bild
Bild
kayax
Tis 29 sep 2015 6:54 Svara med citat
Smurfen skrev:
Mina tips.
fälgar nr tre.

Fälgar just nu lutar åt dessa borbet:)
Bild

Mörka lyktor kommer det vara,huvförlängning och angel eyes tyvärr, smaken e tyvärr olika:) men jag uppskattar att du kommer med tips ialafall:)
Rickard.v
Kör: Golf 6 R Ort: Västerås Medlem: 31 augusti 2008
Tis 29 sep 2015 21:24 Svara med citat
Stop stop måla delar av skivorna innan du skruvar dit dem. De är fula o rostiga på några dagar annars.

Vadå inte lägga energi på chassi. Det ser ut som du blästrat o målat redan.

Anläggningsytan där skivan ska sitta ska inte målas.

Golf R mk6
gonzo74
Donator 100 Kör: Golf 1 gti special -84 Ort: Katrineholm Medlem: 09 augusti 2008
Tor 01 okt 2015 2:40 Svara med citat
Bra jobbat, kör på.
Ett litet tips till ang framlysen, Morette dubbelljus tycker iaf jag sitter som en fläskläpp på mk3:or.
valp2k
Kör: Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå Medlem: 07 maj 2012
Tor 01 okt 2015 21:02 Svara med citat
Kul att se Smile Står själv å byter kamkedja/koppling/lyftare,vattenpump osv på min 2,9 syncro variant. Lyfte ut motorn då d kändes enklast. Får man fråga kring vilket miltal byttes kedjan på din?
kayax
Fre 23 okt 2015 21:38 Svara med citat
gonzo74 skrev:
Bra jobbat, kör på.
Ett litet tips till ang framlysen, Morette dubbelljus tycker iaf jag sitter som en fläskläpp på mk3:or.

är det dessa du menar fast till golf då?Smile

Bild
kayax
Fre 23 okt 2015 21:39 Svara med citat
valp2k skrev:
Kul att se Smile Står själv å byter kamkedja/koppling/lyftare,vattenpump osv på min 2,9 syncro variant. Lyfte ut motorn då d kändes enklast. Får man fråga kring vilket miltal byttes kedjan på din?

Okej nice:) den bytes vid 12xxx mil vet ja, den har gått 19xx nu:)
kayax
Fre 23 okt 2015 21:40 Svara med citat
Rickard.v skrev:
Stop stop måla delar av skivorna innan du skruvar dit dem. De är fula o rostiga på några dagar annars.

Vadå inte lägga energi på chassi. Det ser ut som du blästrat o målat redan.

Anläggningsytan där skivan ska sitta ska inte målas.

Jaha okej, ja varje dag lär man sig något nytt! tack för tipset:)

Jo man försöker ju! men engtligen vill man göra rent hela underedet. men Har inte de rätta grejerna till det just nu!
kayax
Tor 28 jan 2016 17:08 Svara med citat
Dags för en liten uppdate:) nu kör vi igång:) garaget står klart i helgen! dessutom fick jag massa roliga paket idag!

Stort tack ska DAHLHEMS ha för bra service och fruktansvärt snabb leverans, skickades igår på eftermiddagen och kom idag vid lunch:)

Bild

snåla med dekaler gjorde de inte:) jag bad om 2 st:P haha
Bild

Va kan detta vara för lock tror ni ?Smile
Bild

lite omp stag:) dock funderar jag på lacka de gula, så passar in bätttre, eller va tror ni? rött åh gult kanske inte blir så snyggt i motorrummet?
Bild

åh lite butanbussningar:)
Bild
Bild

Nya Angeleyes lyktorna:)
Bild

Sen lite sidokjolar, DTM läppar till spoilern plus stag, Motorhuvsförlängning i metall, takvinge med bromsljus och 2 nya framskärmar:)
Bild

tog en lite snabbbild också på angeleyesen ocksåSmile kommer mer bilder helgen:)
Bild

hoppas det blir som jag tänkt nu:)
Sida 1, 2  >