Forum - Din Volkswagen - GOLF MK3 VR6 2.9 Syncro [Colour Concept] Getingen (Projekt)

A6lex
Golf 3 1.9TDI Syncro 2dr Ort: Luleå
Sön 31 jan 2016 11:22 Svara med citat
Fränt med Colour Concept! Du har möjligtvis inte en original luftburk til övers? Wink
kayax
Golf 3 2.9 VR6 Syncro Ort: Mariestad
Sön 31 jan 2016 15:55 Svara med citat
A6lex skrev:
Fränt med Colour Concept! Du har möjligtvis inte en original luftburk til övers? Wink


Den e tyvärr såld:) gick fort:Wink tack:P
kayax
Golf 3 2.9 VR6 Syncro Ort: Mariestad
Lör 06 feb 2016 2:37 Svara med citat
Då va det dags för första riktiga uppdate:n igen:) varit en lång dag och mest bara testmonterat för åh kolla om det blir jag tänkt:) så man inte gör något förhastat åh ångrar senare!

Vi börja med åh få in bilen i garaget:) med hjälp av en träplanka och en volvo BM traktor:)
Bild
Bild
Bild

Hänger på skärmarna
Bild

testade lite, älskar verkligen rostfria locken till fjäderbenen! ska också lacka OMP staget gult:)
Bild

Mera testmontering:) låter bilderna tala för sig själv!
Bild

sen gav jag mig på att försöka med huvförlängningen! Bland det svåraste jag någonsin gjort, det va fan inte lätt, dessutom så e det fortfarande inte klart eller bra, Men hur har ni andra gjort? plåten e ju knappt böjbar och stämmer varken uppe eller nere, för lägger jag den så den e mot grillen, så blir det ändå en stor glipa mellan huv och lysen.. ska det vara så? hur har ni andra gjort om nån har någon erfarenhet av detta. För jag kanske har gjort åt helvete fel?!
Bild
Bild

Testa även med lite ljus, hade inga dioder till de nerdersta dimljusen så de är ej tända..
Bild

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Mer hann inte jag Smile då jag nyss kom hem, men detta e väl en någorlunda helhetsbild ialafall. va tror ni om detta? synpunkter på bra åh dåligt? och så vill jag gärna ha tips om huvförlängningen.

Gonatt:)
kayax
Golf 3 2.9 VR6 Syncro Ort: Mariestad
Sön 21 feb 2016 13:48 Svara med citat
Kortfattat som har hänt:)

#Flytt av grejer till nya garaget!
#Polaren ska givetsvis köra fast
#Min 850 håller på och brinna upp!Razz
#Sen e jävla massa meckande:)

lite bilder på hur det ser ut just nu, allt det gråa ska bli gult sen:) åh nej jag ska inte ha de fälgarna, va polaren som hade liggandes:)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
kayax
Golf 3 2.9 VR6 Syncro Ort: Mariestad
Sön 21 feb 2016 16:32 Svara med citat
En vän kom med briljant ide när det gällde fälgarna:) ett par 16 tums riktigt breddade plåtfälgar som på bilden nedan, med gult centrum och högglanspolerad bana? sen ett par spik covers till hjulbultarna? va tror ni om det ev? för det kan ju passa stuket på resten av bilen:)

Bild
Bild
Wiseby
VW Passat Golf 2 Ort: Ulricehamn
Fre 26 feb 2016 15:09 Svara med citat
En lösning till huvförlängningen är kanske att göra en i glasfiber som ligger på bilen under huven, inte som sitter fast och följer med huven?

Mycket fint arbete annars.!

Golf mk2 -90
Passat TDI -96
Golf mk3 TDI -96
kayax
Golf 3 2.9 VR6 Syncro Ort: Mariestad
Lör 27 feb 2016 11:22 Svara med citat
Wiseby skrev:
En lösning till huvförlängningen är kanske att göra en i glasfiber som ligger på bilen under huven, inte som sitter fast och följer med huven?

Mycket fint arbete annars.!


fick iordning på plåten, va tvungen åh dela upp den i 2 delar så gick det bra mycket bättre:)

tackar:)
Sida <  1, 2