Forum - Golf 7 (13-19) - Röststyrning?

Gnestan
Kör: Golf 7 TSI -16 Ort: Härnösand Medlem: 25 oktober 2015
Sön 25 okt 2015 12:29 Svara med citat
Hej alla!

Köpte en fabriksny golf -16. På infodisplayen samt på multifunktionsratten finns en Voice/röststyrningsknapp. Om man trycker på denna knapp får man upp ett meddelande som säger att funktionen inte är aktiverad och att man ska prata med sin återförsäljare för att få en aktiveringskod. Pratade med min försäljare som sa att det inte fanns någon röststyrning, utan man får det via Siri om man kopplar in sin iPhone i USB-uttaget. Även om jag har telefonen inkopplad och trycker på knappen kommer samma meddelande upp om aktiveringkod.

Krävs någon extrautrustning för att få detta val, eller är det endast monterat ifall tjänsten kommer i framtiden? Varför skulle de annars installera dessa knappar? Vet att seat Ibiza jag provkörde hade röststyrning. Skönt att inte behöva kika ner på skärmen hela tiden...

Någon som vet något och kan hjälpa Mig?? Crying or Very sad
Johan B
Kör: Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg Medlem: 24 februari 2015
Mån 26 okt 2015 20:32 Svara med citat
Röststyrning får du om du har navigation. Kopplar du in telefonen med USB skall den gå att röststyra m h a rattknappen enligt annan tråd här på forumet men det har inte jag provat själv.
Styler
Kör: Golf 7 1,4 TGI - 15 Ort: Stockholm Medlem: 22 maj 2018
Tis 22 maj 2018 22:33 Svara med citat
Bumpar denna tråd.

Jag har en golf från 2015 och har knappen för Voice på ratten. Trycker man på den så står det endast att funktionen inte är tillgänglig. Har provat koppla in min Iphone 6 via usb men bilen verkar inte känna av telefonen.
ludde28
Kör: Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm Medlem: 11 oktober 2014
Tis 22 maj 2018 22:45 Svara med citat
Styler skrev:
Bumpar denna tråd.

Jag har en golf från 2015 och har knappen för Voice på ratten. Trycker man på den så står det endast att funktionen inte är tillgänglig. Har provat koppla in min Iphone 6 via usb men bilen verkar inte känna av telefonen.

Tror att de flesta har den knappen på ratten. Själva funktionen var xtra tillval. Jag kommer inte ihåg vilket paket det ingick i.
Gnestan
Kör: Golf 7 TSI -16 Ort: Härnösand Medlem: 25 oktober 2015
Mån 26 nov 2018 22:50 Svara med citat
Man kan köpa till det för 2000:- alla har knappen. Om man har telefonen inkopplad via USB så fungerar den om du håller IN knappen i några sekunder. Enbart trycka funkar inte