Forum - Volkswagen Passat - 1.6 rycker vid låga varv

celeron
Passat 5 1.6 Ort: Karlstad
Sön 22 nov 2015 13:14 Svara med citat
Hej jag hade dåligt med bensin i min 1.6 bensinare. då börja den rycka lite.. så jag tankade upp bilen, och då blev de bara värre, på låga varv rycker den, under 2500varv rycker de, va tror ni kan va felet? lmm har jag kollat, funderade på gasspjället , de har ja hört att de kan bli så om de blir skit i det(?)

fyll på med förslag! Very Happy
celeron
Passat 5 1.6 Ort: Karlstad
Sön 22 nov 2015 13:48 Svara med citat
Tycker att de inte borde va b-filtret.. eftersom han går på höga varv. eller orkar bensinen pressa förbi då kanske?
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Sön 22 nov 2015 16:09 Svara med citat
Började detta fenomen alltså med att det var dåligt med bränsle vid ett tillfälle?
Låter där lite långsökt med igensatt bränslefilter eller filterstrumpa till pumpen, men finns ingen historia på när bränslefiltret byttes så pröva byt detta.
celeron
Passat 5 1.6 Ort: Karlstad
Sön 22 nov 2015 17:02 Svara med citat
etanol skrev:
Började detta fenomen alltså med att det var dåligt med bränsle vid ett tillfälle?
Låter där lite långsökt med igensatt bränslefilter eller filterstrumpa till pumpen, men finns ingen historia på när bränslefiltret byttes så pröva byt detta.

japp, va ett streck från tomt.. tycker den borde rycka vid höga varv också.. får prova byta filtret å se.. de såg ut som jag måste bort med insuget när jag ska komma åt gasspjället, vet du om man nåste de?
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Sön 22 nov 2015 17:50 Svara med citat
Just att det finns ett samband så kan det vara bränslerelaterat även om det riktigt även ryckigheten med borde finnas vid högre varvtal.
Var ett tag sedan man skruvade med dessa,, men inte helt otroligt att man måste bort med insuget för att komma åt gasspjället.
Men du har inte testat få ut eventuell felkod för fenomenet?
celeron
Passat 5 1.6 Ort: Karlstad
Sön 22 nov 2015 20:14 Svara med citat
etanol skrev:
Just att det finns ett samband så kan det vara bränslerelaterat även om det riktigt även ryckigheten med borde finnas vid högre varvtal.
Var ett tag sedan man skruvade med dessa,, men inte helt otroligt att man måste bort med insuget för att komma åt gasspjället.
Men du har inte testat få ut eventuell felkod för fenomenet?

ska se om jag kan hinna komma iväg imorgon och hitta någon med dator som kan läsa ut åt mig