Hej någon som har erfarenhet av el servon på en golf5 2005 jag har haft en varnings lampa som som lyst sedan jag tog av batteri poolerna. Så i dag när jag skulle släcka den med hjälp av ett data program så stig det att det skulle kalibrera den genom att slå på tändningen och starta den hålla ratten stilla i 2sekunder sedan vrida ratten åt vänster långsamt tills det tog stopp och hålla den där en kort stund för att sedan göra samma sak åt höger och hålla den där en stund för att sedan vrida hjulen raka igen sedan slå av bilen. Det spm hände var att servon slutade att fungera så lampan lyser fortfarande och är utan servo någon som vet bad det kan bero på säkring?
Åk en sväng så ska den slockna, har du haft av batteriet så nollar det sig, men min slocknade när jag hade åkt ca 100m. så ta en sväng och se vad som händer.
Åk en sväng så ska den slockna, har du haft av batteriet så nollar det sig, men min slocknade när jag hade åkt ca 100m. så ta en sväng och se vad som händer.
Citat:
hej jag åkte åtta mil igår den lyser ändå och nu går servon inte alls finns de säkringar till servon