Forum - Golf 5 (04-08) - Servo styrning

sandberg
Golf 5 1,6-05 Ort: Gävle
Ons 10 aug 2016 21:58 Svara med citat
Hej någon som har erfarenhet av el servon på en golf5 2005 jag har haft en varnings lampa som som lyst sedan jag tog av batteri poolerna. Så i dag när jag skulle släcka den med hjälp av ett data program så stig det att det skulle kalibrera den genom att slå på tändningen och starta den hålla ratten stilla i 2sekunder sedan vrida ratten åt vänster långsamt tills det tog stopp och hålla den där en kort stund för att sedan göra samma sak åt höger och hålla den där en stund för att sedan vrida hjulen raka igen sedan slå av bilen. Det spm hände var att servon slutade att fungera så lampan lyser fortfarande och är utan servo någon som vet bad det kan bero på säkring?
exist3nz
Golf 5 1.9 TDI Ort: Falköping
Tor 11 aug 2016 11:24 Svara med citat
Åk en sväng så ska den slockna, har du haft av batteriet så nollar det sig, men min slocknade när jag hade åkt ca 100m. så ta en sväng och se vad som händer.
sandberg
Golf 5 1,6-05 Ort: Gävle
Tor 11 aug 2016 11:48 Svara med citat
exist3nz skrev:
Åk en sväng så ska den slockna, har du haft av batteriet så nollar det sig, men min slocknade när jag hade åkt ca 100m. så ta en sväng och se vad som händer.
Citat:
hej jag åkte åtta mil igår den lyser ändå och nu går servon inte alls finns de säkringar till servon
exist3nz
Golf 5 1.9 TDI Ort: Falköping
Tor 11 aug 2016 17:22 Svara med citat
sandberg skrev:

Första raden uppifrån, säkring nummer 3 i bilen. Det ska vara säkringen för servostyrning. Är den hel så vet jag tyvärr inte. Kollat felkoder?
amimof
Gäst
Fre 30 dec 2016 19:59 Svara med citat
Sandberg, fick du ordning på det? Isf vad va problemet?
Nba
Golf 5 Fsi 04 Ort: Mellerud
Sön 13 feb 2022 14:56 Svara med citat
Hej har samma problem med styrservo fi k slut på batteri sedan släcks den inte kod kortslutning mott gods, nån som vet varit med. Om detta tacksam