Forum - Andra Volkswagen-modeller - Tiguan GTS Ska beställa en ny. Fördelar nackdelar? Pris?

Bilprovaren86
Golf 6 1.6 Tdi DSG -11 Ort: Norrköping
Ons 12 okt 2016 12:44 Svara med citat
Hej.

Funderar på att beställa en ny Tiguan GTS. Vet ni något om den dubbel turbo motor som sitter i?

Bra dålig?

Sen har jag hört att Volkswagen har sagt att handlare ska gå ner till max 20% rabatt på en ny bil för att ta kunder från konkurenter vet någon om det stämmer?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 12 okt 2016 17:49 Svara med citat
Bilprovaren86 skrev:
Sen har jag hört att Volkswagen har sagt att handlare ska gå ner till max 20% rabatt på en ny bil för att ta kunder från konkurenter vet någon om det stämmer?


Var har du hört det? Shocked Shocked

Får du över 8% ska du vara överlycklig, speciellt på en ny Tiguan.
Bilprovaren86
Golf 6 1.6 Tdi DSG -11 Ort: Norrköping
Tor 13 okt 2016 9:44 Svara med citat
candyweiss skrev:
Var har du hört det? Shocked Shocked

Får du över 8% ska du vara överlycklig, speciellt på en ny Tiguan.



Frugans kusin jobbade på volkswagen. Kunde då lätt få 12 %. Nu senaste gången jag snacka med han så sa han att dom har höjt till 20%. Även om han inte längre jobba där så är inte han en kille som ljuger.

Är du nöjd med din tiguan?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 14 okt 2016 21:38 Svara med citat
Bilprovaren86 skrev:
Frugans kusin jobbade på volkswagen. Kunde då lätt få 12 %. Nu senaste gången jag snacka med han så sa han att dom har höjt till 20%. Även om han inte längre jobba där så är inte han en kille som ljuger.

Är du nöjd med din tiguan?


Mycket nöjd än så länge (500 mil).

Det är olika rabattprocent på bilen och utrustning, så man får räkna ut en snittprocent. Jag och några vänner köpte 3 stycken Tiguan samtidigt, vi fick totalt 8% rabatt efter mycket förhandlande, blev en affär på över miljonen, men ändå inte mer rabatt. Vi försökte hos två olika VAG-handlare.

Finns en Tiguantråd under Golf VI http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=50142