Forum - Bilar Säljes - Golf 2 16V FÖRGASAR-TURBO uppdaterad nu går den att köra!!

GolfRider
Golf 2 1.6 CL -84 Ort: Varberg
Sön 16 okt 2016 14:09 Svara med citat
Tjena!

Säljer härmed min projektbil då jag har andra projekt som tar tid.
Det är alltså en golf 2 cl 1984 som jag stoppa ner en 16v gti-motor (5-växlad låda) i och sedan monterat ett hemmasnickrat grenrör med en Passat diesel turboaggregat på.
Bränslet kommer från en stromberg.

Provkört den nu, går som fan bara inte kopplingen slirat, så en ny koppling behövs Smile
.
Sedan ingår originalmotor till den (1.6) och även mycket grejer till gti, bland annat block, topp, lösa kolvar, stakar, bränslehuvuden, boxar, elhärvor, 4-växlade lådor, bra dörrar och hur mkt som helst smått å löst.

Det viktiga är inte pengarna utan hellre att någon vill bygga vidare på den, med 6000 vill jag nog ha för grejerna, eller kom med nått vettigt bud.
Så om någon känner sig manad till att bygga vidare så är det bara höra av sig på PM.

Kan bli en rolig bil Smile

Finns i Varberg

Bild

Bild

Bild[/img]


Senast ändrad Lör 21 jan 2017 14:33, ändrad totalt 2 gånger
GolfRider
Golf 2 1.6 CL -84 Ort: Varberg
Lör 14 jan 2017 16:56 Svara med citat
Nu funkar den iaf, helt körbar, behöver dock en ny starkare koppling, slirar.
men den hade gått fantastiskt bra om den slirat Smile
VWallin
Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund
Mån 23 jan 2017 14:22 Svara med citat
Hej!
Hur är bilen i karossen och inredning? Jag letar just en 84a Smile
GolfRider
Golf 2 1.6 CL -84 Ort: Varberg
Sön 29 jan 2017 11:38 Svara med citat
Karossen har ytrost på sina ställen, baklucka, bakskärmar, runt bakrutorna, tröskeln på höger sida är intryckt på ett ställe.
är en brun inredning i bra skick förutom att förra ägarn, borrat ett hål för högtalare i vänster dörrsida.
dappe
Golf 2 VR6 Ort: Helsingborg
Tis 28 mar 2017 19:11 Svara med citat
GolfRider skrev:
Karossen har ytrost på sina ställen, baklucka, bakskärmar, runt bakrutorna, tröskeln på höger sida är intryckt på ett ställe.
är en brun inredning i bra skick förutom att förra ägarn, borrat ett hål för högtalare i vänster dörrsida.


Bilen kvar? Köpt hus och behöver en MK2a till den 7/4 att bygga vidare på Cool Whistle

Vissa går för grupptryck, andra för laddtryck.