Forum - Golf 4 (98-04) - GOLF 4 GTI FRONT / R32 FRONT

71zozo
Golf 4 1.8 gti Ort: Göteborg
Tis 28 mar 2017 1:49 Svara med citat
Hej, nu är det så att jag råkade backa in på ett jävligt klantigt sätt i en gren och hela fronten gick sönder på min gti...

den är just nu tejpad Anxious

Jag tänkte, skall man köpa en r32 front kanske när man ändå är i farten? det kmr ju givetvis behövas att lackera fronten till bilens färg (svart), men då bilen är från 99, kommer det bli stor skillnad mellan hur färgerna ser ut?

förövrigt väldigt fin golf, fullutr! recaro skinn säten, taklucka helt rostfri osv.. 16k mil. värt att rädda den.


så frågorna är: GTI eller R32 front, samt kommer de blir skillnad på nyansen av färgen då bilen lär vara aningen solblekt?

Mvh
Wannishhh
Golf 4 1.6 FSI-03 Ort: Göteborg
Fre 31 mar 2017 21:28 Svara med citat
Skillnad i nyansen blir det oftast. Du skulle ju kunna försöka rädda upp det genom att polera upp bilen så att du får en "djupare" svart färg.
själv tycker jag du skall köra på r32 fronten då den är bra mycket snyggare. Något som kan vara bra att tänka på är att r32 fronten är "större" är original fronten, vilket kommer göra att den kommer närmare backen. Men om man inte går fram och kollar så tänker man inte på det.