Det ska bara finnas 2 lägen, den kyler eller så kyler den inte, en tryckkontakt sörjer så att den inte startat om det inte finns tillräckligt med köldmedium (<5bar), å så stänger den av sig och arbetstrycket blir för högt (>15bar)
En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Vad jag förstår slår systemet ifrån vid lågt tryvk för att säkerställa god smörjning av kompressor. Tappad kyleffekt händer tidigare. Acn skall kunna kyla ned ute temp mer än 10 grader.
Det kanske funkar fram till juli när man måste vara certifierad för att fylla. De 4-600 gram man släpper ut motsvarar CO2 från ca 500 mil körning vad jag förstår...
Den helt utan effekt hade inget tryck och läcka konstaterades i kondensorn. Kostnadsförslag 4500kr på bil värd 18k...
Kostnadsförslag 4500kr. Har nu sålt den med läcka bilen (kostade 55kr milen att äga an citroen c4 -05 i 2 månader/100mil)
Den andra med klen kyla visade sig ha ca100 gram för lite köldmedel. Fylld för en vecka sen för 695kr (med återvinning enligt vad dom påstod iaf - är tveksam då det till väntrummet plötsligt kom en stark doft...) och kyler nu en vecka senare kanonbra. Redo för legoland över helgen