Forum - Golf 7 (13-19) - Leveransproblem p.g.a. kupévärmare

ThomasJ
Golf 7 Ort: Varberg
Mån 12 jun 2017 22:17 Svara med citat
Hej! Jag beställde min Golf 1.0TSI i början av februari. Vw hade ett erbjudande om kupévärmare som de skickade med som bonus. Fick då prel tillverkning v 22. Men har fortfarande inte ens fått ett produktionsdatum. Vw-handlaren säger att det är leveransproblem med kupévärmaren som orsakar fördröjning. Nån annan med samma situation? Är det någon som hört något om prel leverans?
Nilsf
Golf 7 1.0 - 17 Ort: Stockholm
Sön 02 jul 2017 16:08 Svara med citat
Hej! Vi fick också det beskedet efter vi frågat flera ggr efter svar om leverans. Vi beställde i slutet av mars och fick beskedet att bilen skulle levereras i slutet av juni. För två veckor sen sa de att kupévärmare inte kommer produceras med vår modell så fick göra ändringarna och nu ska den komma till början av september.
cadwal
Golf 7 1.4 GT 140 -13 Ort: Örebro
Mån 03 jul 2017 9:05 Svara med citat
Det låter ju lite konstigt, sen när blev kupevärmare en fabriksmonterad utrustning?

Fästpunkt för motorvärmare och genomföringshål för kablage till kupén ja, men resten brukar ju inte ens finnas som VAG-delar?
makke1
Ingen VW Ort: Trollhättan
Mån 03 jul 2017 10:45 Svara med citat
cadwal skrev:
Det låter ju lite konstigt, sen när blev kupevärmare en fabriksmonterad utrustning?

Fästpunkt för motorvärmare och genomföringshål för kablage till kupén ja, men resten brukar ju inte ens finnas som VAG-delar?


Skulle tro det är parkeringsvärmare som avses, har för mig denna ingick som introduktionserbjudande för facelift?
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Mån 03 jul 2017 12:22 Svara med citat
Hörde av min säljare att VW gjort bort sig lite här, det finns visst ingen parkeringsvärmare godkänd för 1.0, och kommer inte att göra det heller..

Så undrar hur ni ska få ersättning i så fall?! ... Smile

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
cadwal
Golf 7 1.4 GT 140 -13 Ort: Örebro
Mån 03 jul 2017 12:24 Svara med citat
makke1 skrev:
Skulle tro det är parkeringsvärmare som avses, har för mig denna ingick som introduktionserbjudande för facelift?


Ja, det låter ju mer rimligt.
Nilsf
Golf 7 1.0 - 17 Ort: Stockholm
Mån 03 jul 2017 23:54 Svara med citat
Jo exakt parkeringsvärmaren menade jag. Jo vi fick lånebil fram till leverans, fri service och tillval på ett antal tusen. Gick relativt smidigt.
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Tis 04 jul 2017 6:52 Svara med citat
Nilsf skrev:
Jo exakt parkeringsvärmaren menade jag. Jo vi fick lånebil fram till leverans, fri service och tillval på ett antal tusen. Gick relativt smidigt.


Men du kommer få en parkeringsvärmare monterad från fabrik? Smile

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
Guza
Golf 7 SC -15 Ort: Malmö
Tis 04 jul 2017 20:17 Svara med citat
Hoppas det går att få värmare med 1.0 motorn. Köper inga fler bilar utan värmare. Undrar vad som kronglat för dom??
Guza
Golf 7 SC -15 Ort: Malmö
Fre 15 sep 2017 21:16 Svara med citat
Någon som vet varför man inte längre kan välja bränslevärmare till den nya golfen. Finns ej när man ska bygga bilen på vw.se