Forum - Golf 7 (13-19) - Riktigt reservhjul på plats

benkar
Kör: Golf 7 1.2 SC -16 Ort: Stockholm Medlem: 02 november 2016
Fre 21 jul 2017 18:55 Svara med citat
Det är ju sällan man får punktering, Golfen levererades med lagningssats + domkraft + pump, men jag är gammelmodig, känns tryggt med ett "riktigt" reservhjul, och finns ju plats för ett Very Happy

Vid köp av bilen fick jag utan extra kostnad med ett "riktigt" reservhjul, men insåg nyligen att dom missade fastsättning/säkring av det, men nu är det fixat. 140 kr för "skruven" (finns att hitta till lägre pris på nätet) och bara vrida på plats i det fäste som finns under mattan mitt i reservhjulsbaljan.

Så nu är reservhjulet säkrat/sitter fast som det ska. Där luftpump m.m fanns så har jag nu en brandsläckare, och varselvästen ligger lätt åtkomlig i lådan under passagerarsätet Thumbs up

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Pensionären
Kör: Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås Medlem: 14 oktober 2014
Fre 21 jul 2017 19:16 Svara med citat
benkar skrev:
Det är ju sällan man får punktering, Golfen levererades med lagningssats + domkraft + pump, men jag är gammelmodig, känns tryggt med ett "riktigt" reservhjul, och finns ju plats för ett Very Happy

Vid köp av bilen fick jag utan extra kostnad med ett "riktigt" reservhjul, men insåg nyligen att dom missade fastsättning/säkring av det, men nu är det fixat. 140 kr för "skruven" (finns att hitta till lägre pris på nätet) och bara vrida på plats i det fäste som finns under mattan mitt i reservhjulsbaljan.

Så nu är reservhjulet säkrat/sitter fast som det ska. Där luftpump m.m fanns så har jag nu en brandsläckare, och varselvästen ligger lätt åtkomlig i lådan under passagerarsätet Thumbs up

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Lite tryggare med ett reservhjul, glöm inte att lägga i ett riktigt fälgkors också det gjorde jag.
Bild
Pensionären
Kör: Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås Medlem: 14 oktober 2014
Fre 21 jul 2017 19:19 Svara med citat
Lite tryggare med ett reservhjul i bilen, glöm inte att lägga i ett riktigt fälgkors också det har jag gjort!
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Lund Medlem: 10 juli 2011
Fre 21 aug 2020 8:00 Svara med citat
benkar skrev:

Har du någon länk till något ställe som säljer "skruven" eller ännu bättre, ett artikelnummer?
Har försökt läsa numret på dina bilder men lyckas inte Confused

Ändra: Eller det är så enkelt att denna passar till alla nyare VAG-bilar?
https://www.ebay.com/itm/GENUINE-VW-Spare-Tire-Lock-Down-Mount-Bolt-Be etle-Eos-Jetta-Golf-Passat/263561421167?fits=Make%3AVolkswagen&epid=11 17799563&hash=item3d5d7c216f:g:2LUAAOSw5eNd3EQW
benkar
Kör: Golf 7 1.2 SC -16 Ort: Stockholm Medlem: 02 november 2016
Fre 21 aug 2020 10:19 Svara med citat
candyweiss skrev:
Har du någon länk till något ställe som säljer "skruven" eller ännu bättre, ett artikelnummer?
Har försökt läsa numret på dina bilder men lyckas inte Confused

Ändra: Eller det är så enkelt att denna passar till alla nyare VAG-bilar?
https://www.ebay.com/itm/GENUINE-VW-Spare-Tire-Lock-Down-Mount-Bolt-Be etle-Eos-Jetta-Golf-Passat/263561421167?fits=Make%3AVolkswagen&epid=11 17799563&hash=item3d5d7c216f:g:2LUAAOSw5eNd3EQW

Jag köpte den på Volkswagen i Hammarbyhamnen/Stockholm. Originalreservdel.

Om jag inte minns fel så hade de några olika grovlekar/längder, dom hjälpte mig kolla mot en liknande fälg som min.
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Lund Medlem: 10 juli 2011
Fre 21 aug 2020 11:39 Svara med citat
benkar skrev:
Jag köpte den på Volkswagen i Hammarbyhamnen/Stockholm. Originalreservdel.

Om jag inte minns fel så hade de några olika grovlekar/längder, dom hjälpte mig kolla mot en liknande fälg som min.

Tack Thumbs up Misstänkte nästan att det var så, för enkelt om det var likadan till alla Smile
Palito
Kör: Golf 7 1.0 TSI Ort: Stockholm Medlem: 30 oktober 2017
Lör 22 aug 2020 21:37 Svara med citat
Köpte en för 2.v sedan till mitt reservhjul. Har legat löst tidigare. 9 cm till min plåtfälg som är originalstorlek. 205x55x16