Forum - Golf 7 (13-19) - Backspegelinställning vid backning?

Ritchie
Golf 7 1,4 - 2014 Ort: Norrköping
Mån 02 okt 2017 22:00 Svara med citat
Hej!

Jag har en Golf 7:a, 1,4 l tsi årsmodell 2014. När jag i menyn "car" i infotainmentsystemet försöker ställa in passargerarbackspegeln vid backning, enligt instruktionsboken (s. 123) går inte detta. Jag vet inte om funktionen saknas? Är det tillvalsutrustning? För under menykategorin "speglar och torkare" får jag bara upp "synkron inställning" inget annat rörande Backspegel.

Är det olika beroende på vad bilen köptes med för tillval? Om så är fallet, går det att uppdatera mjukvaran på en verkstad så denna funktion går att få?

Tack på förhand!

Mvh
Rickard
Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark
Mån 02 okt 2017 22:50 Svara med citat
Hej Ritchie,

Har du satt kontakten i förardörren till "R"? Om du inte har gjort det, så prova det. Har du valet i menyen "Car", border du också kunne inställa det.
Gilberto

“Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
Ritchie
Golf 7 1,4 - 2014 Ort: Norrköping
Mån 02 okt 2017 23:17 Svara med citat
Gilberto skrev:
Hej Ritchie,

Har du satt kontakten i förardörren till "R"? Om du inte har gjort det, så prova det. Har du valet i menyen "Car", border du också kunne inställa det.
Gilberto


Jag har provat att sätta vredet till R, men det har inte hjälpt. Jag har även försökt göra enligt instruktionsboken. Men jag misstänker att det ska finnas fler val att "bocka för" i menyn under backspegel? Jag har bara "synk" som jag skrev - den som gör att högerspegeln följer med när man ställer in vänsterspegeln.
GT4-R
Golf 7 sc DSG och Tiguan Ort: Gävle
Tor 05 okt 2017 21:51 Svara med citat
Ritchie skrev:
Jag har provat att sätta vredet till R, men det har inte hjälpt. Jag har även försökt göra enligt instruktionsboken. Men jag misstänker att det ska finnas fler val att "bocka för" i menyn under backspegel? Jag har bara "synk" som jag skrev - den som gör att högerspegeln följer med när man ställer in vänsterspegeln.



Ha vredet på R läget i med backen och ställ ner spegel till önskad inställning. Lägg ur backen och Vrid till noll läget och då ska spegeln gå upp. Alt ha kvar på R och kör upp över 20km/h så går den upp automatisk

Love my SC dsg med bensinvärmare🤠
GT4-R
Golf 7 sc DSG och Tiguan Ort: Gävle
Tor 05 okt 2017 21:54 Svara med citat
Har det på jobb bilen en 14 men inte på privatbilen 17...

Kanske är nån inställning som kan göras via nån data grej och Volkswagen

Love my SC dsg med bensinvärmare🤠
xjocke
Golf 7 1,4 GT - 2017 Ort: Växjö
Fre 06 okt 2017 15:54 Svara med citat
Det finns en bock att fylla i som aktiverar att backspegeln ställer ned sig.
Jag har gjort det på min. Sök igenom på inställningar någonstans på din display.
Har inte bilen tillgänglig just nu.

Jocke
Ritchie
Golf 7 1,4 - 2014 Ort: Norrköping
Lör 07 okt 2017 11:38 Svara med citat
Hej allihop! Det verkar vara beroende av hur bilen är utrustad. Min har inte det menyvalet tyvärr.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 07 okt 2017 11:46 Svara med citat
Ritchie skrev:
Hej allihop! Det verkar vara beroende av hur bilen är utrustad. Min har inte det menyvalet tyvärr.


Det är säkert riktigt. När jag 2013 köpte vår SC Masters 1.4 TSI var denna funktion en "option" som kostade extra. Jag lade till funktionen, ganska billigt.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18