Forum - Andra Volkswagen-modeller - Vw caddy centrallås låser endast

Dennus92
Caddy 1.9 tdi Ort: Gotland
Mån 16 okt 2017 9:30 Svara med citat
Halloj alla köpte nyligen en vw caddy årsmodell 01 med trasiga lås.
Har börjat rota i det och det visar sig inte gå att varken låsa upp eller till med nyckel varken förar eller passagerar dörr dock funkar de i skåpet. Så jag började rota i centrallåset ifall de va lättare har testat byta vaccum pump men va inget fel på den samt testat en annan remote controll. När jag mäter ström bak vid pumpen har jag konstat 12 v på ett stift samt 8 v på ett när jag försöker låsa upp måste tillägga att det funkar att låsa med c låset om jag håller inne lås knappen ett tag men inte en tendens till att låsa upp. Nån med några tips ger snart upp
vajnis
Caddy 1,4 16V -03 AUA Ort: Sundbyberg
Ons 29 nov 2017 20:31 Svara med citat
Tjena. Jag har en Caddy-03 och hade liknande problem för ett par år sen och det var någon vakuumslang som hade lossnat i bakdörren. Det gick inte attt se felet utan jag bara kände att den satt löst. Vakuumslangen/arna har också kopplingar som man kommer åt i luckan till vänster innanför bakdörren, kolla dom också.
Dennus92
Caddy 1.9 tdi Ort: Gotland
Ons 29 nov 2017 21:14 Svara med citat
Det är något fel med pumpen den växlar inte mellan vacum o tryck nät den slår om händer de inget. Har kopplat det på blinckersöndag nu med en kabel direkt till vacum pumpen
holm63
Passat 5 Ort: Hudiksvall
Lör 02 dec 2017 13:11 Svara med citat
Haft en caddy med liknade problem men bara när det var kallt ute , den låste sej själv vid kyla , jag koppla bort vakum/tryck slang vid låsen