Forum - Golf 3 (92-99) - Golf gick dåligt vid gaspådrag?

andersjohansson84
Kör: Golf 3 Ort: Vänersborg Medlem: 29 oktober 2014
Fre 19 jan 2018 19:54 Svara med citat
För ett tag sedan skulle jag åka till jobbet, men skulle hämta upp en kollega ca 1,5 mil bort. Bilen gick bra dit men när han hoppade in i bilen och vi åkte några hundra meter så kändes det som bensinstopp när jag gasade på.
Ställde bilen och fick ta en annan lån bil till jobbet.
Men efter några dagar startade jag bilen och den gick bra igen. Men förra veckan skulle jag starta den, men den startade knappt. När den väl startade så gick den fel fritt på tomgång, men gasade jag på så blödrade den och typ dog. Gasade jag jätte sakta så gick den bra.
Några tips på vad det kan vara?
Testade att spruta startgas runt förgasaranslutningen, men inget hände.
Nu startade jag den idag och den gick bra även vid gaspådrag. Vad kan det vara för fel??
martysvensson
Kör: Golf 3 1,6 Ort: Åre Medlem: 11 mars 2018
Sön 11 mar 2018 20:38 Svara med citat
Det är inte den där magiska packningen som sitter vid insprutningen? Typ tio mm tjock gummifläns. Brukar spricka. Lätt att se om du bryter lite i förgasaren fram och tillbaka, då ska gummit vara stumt och inte ge med sig och glipa.
niclast
Kör: Golf 4 GTI Ort: Ekerö Medlem: 12 augusti 2011
Mån 12 mar 2018 14:15 Svara med citat
Då du redan felsökt fotpackningen till förgasaren så är det troligtvis inte den.

Har haft och har några stycken Golf 3'or och när de beter sig som du skriver så har det varit bensinpumpen i tanken eller kontakten till tändningslåset som strulat.
andersjohansson84
Tis 20 mar 2018 5:20 Svara med citat
Bilen går nu, jag bytte tändspole, rotor, fördelarlocket och efter det har den fungerat. Upptäckte att det var bränt bra på stiften i fördelarlocket, så testade att byta allt det.
andersjohansson84
Tor 06 dec 2018 6:57 Svara med citat
Nu började bilen igen, körde till jobbet ca 4 mil och när jag nästan var framme började bilen rycka och hosta, fick köra med att pumpa på gasen för då hostade den framåt.

Tips?