Forum - Volkswagen Passat - Plus kabel till slutsteg Passat variant -99

Superbongo
Kör: Passat 5 1,6 -99 Ort: Norrtälje Medlem: 14 april 2018
Lör 14 apr 2018 12:35 Svara med citat
Hej

Jag undrar om det finns nån som här som tidigare dragit pluskabel på en passat variant -99 1.6 med AC. Jag hittar inget bra hål att gå igenom och allt sitter så förbannat tjat. Finns det några tips? Eller bilder?
Har sökt på google och youtube utan att hitta nått vettigt, närmaste jag kom var någon som hade nån gummigenföring vid bromscylindern, men jag hade ingen sån. Har egentligen ingen lust att göra nytt hål om jag kan slippa det..
Jon@s
Kör: Golf 2 1.8 CL -90 x3 Ort: Orsa Medlem: 19 april 2014
Lör 14 apr 2018 13:52 Svara med citat
Har inget svar på det du undrar, men kan tala om från den tiden jag höll på med billjud så drar man pluskabeln på samma sida som batteriet sitter och det ska sitta en säkring (anl eller liknande) max 30 cm från batteriet om brandförsäkring ska gälla.
sen lågnivå kablar drar man INTE bredvid pluskabeln, för då kan du få störningar i ljudet.
Superbongo
Kör: Passat 5 1,6 -99 Ort: Norrtälje Medlem: 14 april 2018
Lör 14 apr 2018 14:24 Svara med citat
Jon@s skrev:
Har inget svar på det du undrar, men kan tala om från den tiden jag höll på med billjud så drar man pluskabeln på samma sida som batteriet sitter och det ska sitta en säkring (anl eller liknande) max 30 cm från batteriet om brandförsäkring ska gälla.
sen lågnivå kablar drar man INTE bredvid pluskabeln, för då kan du få störningar i ljudet.

Tack för tipset om brandförsäkringen det visste jag inte. Batteriet sitter i mitten under framrutan på denna. Så lite klurig position
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012
Lör 14 apr 2018 17:10 Svara med citat
Superbongo skrev:
Tack för tipset om brandförsäkringen det visste jag inte. Batteriet sitter i mitten under framrutan på denna. Så lite klurig position

Då skulle jag dra sladden in samma väg som kabelhärva/or från motorn till säkringsboxen och sedan vidare utmed vänster sparklåda....

Nej, det tar inte 5 minuter utan du får riva mer än halva bilens inredning, krypa under ratten etc

Du har då mittkonsol och högersidan kvar för lågnivåkablar och högtalarkablar