Forum - Volkswagen Passat - Active info display laddar inte kartan - starting map view

venacava
Kör: Passat 7 -2015 Ort: Örebro Medlem: 07 juni 2018
Tor 07 jun 2018 20:38 Svara med citat
Hej,

Har en Passat -15 med Active info display och Discover Pro (med navigation).
Man kan få navigation i det digitala klustret, och det har fram tills igår fungerat.
Nu när jag vill slå på navigationen i active info displayen så "tuggar" det och laddar utan att det kommer upp något. Någon som har något bra förslag på vad man kan göra? Se bild..

Bild
venacava
Lör 09 jun 2018 15:11 Svara med citat
venacava skrev:
Hej,

Har en Passat -15 med Active info display och Discover Pro (med navigation).
Man kan få navigation i det digitala klustret, och det har fram tills igår fungerat.
Nu när jag vill slå på navigationen i active info displayen så "tuggar" det och laddar utan att det kommer upp något. Någon som har något bra förslag på vad man kan göra? Se bild..

Bild

problemet löst. tog ut alla säkringar, samt satte tillbaka dom.
jonasm
Kör: Passat 8 GT 2.0 TDI Ort: Stockholm Medlem: 23 mars 2020
Mån 23 mar 2020 20:38 Svara med citat
venacava skrev:
problemet löst. tog ut alla säkringar, samt satte tillbaka dom.

Tusen tack för att du tog dig tid att återkoppla! Thumbs up
Det räddade mig från ett verkstadsbesök som sannolikt inte utmynnat i varken grundorsak eller försäkran att det inte sker igen.
Jag var på väg att fråga vilken säkring som var lösningen, men det var i alla fall inte F10 eller F12 som jag trodde. Så jag gjorde som du och lossade flertalet (en i taget), tog de som var någorlunda lätta att komma åt. Och inga av de kvadratiska/special-säkringarna. Och sen kom det igång!

Av nyfikenhet: Har du sett problemet igen sedan sist? (Det var ju ett tag sedan nu, för din del.)
Är det fler som sett detta problem?
venacava
Tis 24 mar 2020 6:02 Svara med citat
jonasm skrev:
Tusen tack för att du tog dig tid att återkoppla! Thumbs up
Det räddade mig från ett verkstadsbesök som sannolikt inte utmynnat i varken grundorsak eller försäkran att det inte sker igen.
Jag var på väg att fråga vilken säkring som var lösningen, men det var i alla fall inte F10 eller F12 som jag trodde. Så jag gjorde som du och lossade flertalet (en i taget), tog de som var någorlunda lätta att komma åt. Och inga av de kvadratiska/special-säkringarna. Och sen kom det igång!

Av nyfikenhet: Har du sett problemet igen sedan sist? (Det var ju ett tag sedan nu, för din del.)
Är det fler som sett detta problem?

Nej det har inte dykt upp igen. Och då var det ändå nästan 1,5 år sedan sist. Något gubben i lådan var det Very Happy