Forum - Andra Volkswagen-modeller - Caddy 2,0Tdi 140 gör mig galen!

PellePassat
Kör: Caddy 2,0Tdi-R Carrera Ort: Askersund Medlem: 30 juli 2015
Sön 08 jul 2018 12:35 Svara med citat
Hej! Blir snart galen på min Caddy från 2008!
Plockade bort fronten för att byta en kärvande kylfläkt samt byta ut en trasig AC-kondensor. Kopplar bort batteripolerna som brukligt är samt strålkastarna och kablaget till kylfläktarna och demonterar och byter ut de trasiga delarna. Så långt är allt frid och fröjd men efter allt är monterat och klart när jag sätter tillbaka batteripolerna och startar upp bilen så går fläktarna i sådan hastighet att man knappt hör motorn och antisladdlampan lyser och den gula glödtrådslampan blinkar + en gul rattsymbol lyser konstant samt blinkar Check Engine ilsket rött i displayen d'oh!
Har bara haft bekymmer med denna bil och har bytt allt ifrån dubbelmassesvänghjul/koppling/slavcylinder/huvudcylinder, till lambdasonder, motortempgivare + en massa olika saker men det kommer hela tiden nya fel Brick wall Är det någon kunnig här inne som kan ha något tips på hur jag går vidare? Har läst ut felkoder med en enkel kodläsare från feltema men har nu beställt RossTechs VagCom för att kunna läsa ut koderna mer grundligt. Behöver tex kylfäkten kodas in till bilens system igen tro? Har en fönsterhiss på passagerarsidan som heller aldrig fungerat trots utbyte av motor? Komfortöppningen av rutorna fungerar men inget kan få rutan att gå upp igen Eh?