Forum - Golf 5 (04-08) - Servicedags!

akri
Kör: Golf 5 1.6 -08 Ort: Norrköping Medlem: 01 juni 2013
Ons 18 jul 2018 21:05 Svara med citat
En påminnelse om dags för service dyker upp på instrumentdisplayen varje gång man startar bilen.Lite irriterande tycker jag. Går det att stoppa detta på nåt enkelt sätt? Någon? /akri
StebEr999
Kör: Golf 5 gt Ort: Arboga Medlem: 19 juli 2018
Tor 19 jul 2018 11:20 Svara med citat
Stoppas enkelt med att faktiskt lämna bilen för service Wink Nästa alternativ är att ta hjälp av en vän med VCDS utrustning som enkelt resettar serviceintervallet. Men varför skulle man göra det utan att faktiskt utföra den service som är aktuell?
rolly
Kör: Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping Medlem: 12 juni 2016
Tor 19 jul 2018 11:53 Svara med citat
StebEr999 skrev:
Stoppas enkelt med att faktiskt lämna bilen för service Wink Nästa alternativ är att ta hjälp av en vän med VCDS utrustning som enkelt resettar serviceintervallet. Men varför skulle man göra det utan att faktiskt utföra den service som är aktuell?

Många utför service själva . Jag känner massor som gör servicen själva . Och dom vill bli kvitt service meddelandet .
Hjälpte nyligen en granne med det , men det innebär inte att han struntar att serva bilen Very Happy
a128
Kör: Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona Medlem: 29 december 2010
Tor 19 jul 2018 13:28 Svara med citat
Https://youtu.be/6MIxQjOBRZU

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
StebEr999
Kör: Golf 5 gt Ort: Arboga Medlem: 19 juli 2018
Fre 20 jul 2018 10:02 Svara med citat
rolly skrev:
Många utför service själva . Jag känner massor som gör servicen själva . Och dom vill bli kvitt service meddelandet .
Hjälpte nyligen en granne med det , men det innebär inte att han struntar att serva bilen Very Happy

Du har alldeles rätt. Jag var nog lite otydlig i min ironi. Självklart gör många likt jag själv servicen men jag har också blivit kontaktad av bekanta som jag vet inte behärskar ett oljebyte bara för att få servicelampan släckt. Synd att vara spekulant på ett sådant fordon. Fyller även i serviceboken helt öppen med att jag gjort servicen själv. Very Happy
akri
Kör: Golf 5 1.6 -08 Ort: Norrköping Medlem: 01 juni 2013
Fre 20 jul 2018 21:57 Svara med citat
PÖ_:Tack för alla inlägg. Jag är nog inne på rolly's linje att "själv är bäste dräng". Gör man servicen själv så vet man att den blivit utförd, Det finns ju verkstäder som inte gör vad dom tar betalt för, tyvärr. Youtubelänken fungerade perfekt, tack för den a128! /akri