Forum - Golf 7 (13-19) - Vatten från högtalare bakdörr

Nile
Golf 7 1.2 -14 Ort: Västervik
Sön 19 aug 2018 11:36 Svara med citat
Har en Golf 7 2014 som jag under en längre tid märkt att den tagit in vatten vid bakdörren. Det har blivit mer och mer och idag monterade jag bort innerpanelen och hittade ett fynd vid högtalaren där vattnet kommit in. Packningen hade helt trängt bort och vatten kunde obhindrat rinna in (visar på bild).
Är det någon som åtgärdat detta?
är det till att köpa ny högtalare på VAG med packning? Kan man köpa ny packning löst?
Har det någon fix för det här så det inte blir likadant igen?

Bild
Frosnam
Golf 7 R och en 2.0 TDI 4M Ort: Nynäshamn
Sön 19 aug 2018 11:47 Svara med citat
Http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=43557
Bäcke
Golf 7 1,6 Tdi 4-motion Ort: Hudiksvall
Mån 15 okt 2018 12:23 Svara med citat
Hade samma problem,man bytte hela högtalaren på vag.
Mr Hult
Golf 7 Ort: Halmstad
Mån 12 aug 2019 19:18 Svara med citat
Detta problem hade jag också med vatten som runnit ned på golvet bak. Det ordnade man på garantin. VW kände till problemet och det är ett garantifel.. Har garantin gått ut får man väl ta det som goodwill.
chrillol
Golf 7 1.2 TSI -15 Ort: Eskilstuna
Tis 27 aug 2019 20:02 Svara med citat
Nile skrev:
Har en Golf 7 2014 som jag under en längre tid märkt att den tagit in vatten vid bakdörren. Det har blivit mer och mer och idag monterade jag bort innerpanelen och hittade ett fynd vid högtalaren där vattnet kommit in. Packningen hade helt trängt bort och vatten kunde obhindrat rinna in (visar på bild).
Är det någon som åtgärdat detta?
är det till att köpa ny högtalare på VAG med packning? Kan man köpa ny packning löst?
Har det någon fix för det här så det inte blir likadant igen?

Bild


Jag lagade detta med silikon, blev hur bra som helst. Särskilt smidigt om du ändå tagit bort dörrsidan.
maysula
Golf 7 Ort: Falun
Tor 29 aug 2019 11:30 Svara med citat
Har Haynes rep bok så jag kollade i den hur man får bort inner panelen, tätningen ser precis ut som bilden ovan, lossnat i stora delar. Jag tog en tub sikaflex för marint bruk som jag hade hemma och tätade runt högtalaren ,bör passa för dessa förhållanden tänker jag. Insåg rätt snabbt att det är enklare att fixa detta själv än allt krångel det innebär för mig att lämna och hämta bil då jag har en bit till närmsta VW verkstad. Har en Golf kombi -16 för övrigt. Jag kommer att göra likadant framöver på andra sidan i förebyggande syfte, det är så pass enkelt om man är "normalhändig" så jag kan rekommendera att göra det själv