Forum - Golf 7 (13-19) - Läckage kylarvätska

ghost79
Golf 7 Sportcombi Ort: Göteborg
Sön 18 nov 2018 21:06 Svara med citat
Upptäckte idag efter en varningsindikation i displayen att kylarvätskan hade för låg nivå.
Mycket riktigt stämde det. Låg nästan nere i botten av kärlet, en bra bit under miniminivån. Har aldrig varit med om en bil som läcker / konsumerar kylarvätska på detta sätt.

Nån med samma erfarenhet?
Åtgärd? Förutom att fylla på givetvis... Reparation?
rolly
Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping
Mån 19 nov 2018 10:17 Svara med citat
Det första du kan göra är att fylla på .
Ta en bra ficklampa o kolla noga ,följ kylsystemet och se om du kan se det fuktar någonstans.
Starta upp bilen innan en stund eller ha den igång medans du söker .
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Mån 19 nov 2018 18:14 Svara med citat
Hände på min 7:a också. Verkstaden fyllde upp med någon slags spårvätska och följde upp nästa service. Inget läckage kunde hittas och bilen gjorde inte av med någon kylarvätska alls efter uppfyllningen. Rullade 7.000 mil till efter detta utan förlust av kylarvätska. Behöver ju inte vara läckage, slarv från fabrik? Luft i systemet som försvann?
ghost79
Golf 7 Sportcombi Ort: Göteborg
Mån 19 nov 2018 20:47 Svara med citat
Mranderz skrev:
Hände på min 7:a också. Verkstaden fyllde upp med någon slags spårvätska och följde upp nästa service. Inget läckage kunde hittas och bilen gjorde inte av med någon kylarvätska alls efter uppfyllningen. Rullade 7.000 mil till efter detta utan förlust av kylarvätska. Behöver ju inte vara läckage, slarv från fabrik? Luft i systemet som försvann?


Va märkligt. De fyllde upp till rätt nivå idag. Verkstadssnubben sa åt mig att hålla koll på nivån, tydligen var detat inte helt främmande för han. De ska provtrycka systemet 5/12 i samband med en annan åtgärd, så får vi se vad som händer efter det.
ghost79
Golf 7 Sportcombi Ort: Göteborg
Mån 19 nov 2018 20:48 Svara med citat
rolly skrev:
Det första du kan göra är att fylla på .
Ta en bra ficklampa o kolla noga ,följ kylsystemet och se om du kan se det fuktar någonstans.
Starta upp bilen innan en stund eller ha den igång medans du söker .


Tackar för tipset!
Verkstaden kikar på´t.