Forum - Golf 5 (04-08) - Andvädninh av Cigarettuttaget

Matshere
Kör: Golf 5 1.6 5D Ort: Halmstad Medlem: 01 december 2018
Lör 01 dec 2018 12:20 Svara med citat
Hej

Använder en FM sändare (Belkin) i min golf 05a.
Den fungerar som det ska har inga problem med den i sig.

Det är bara det att när jag stängt av bilen och tagit ur nyckeln så är FM sändare fortfarande igång (grön ljus från den)
Funderar om den kommer dra batteri hela tiden eller strömmen i bilen går i viloläge? Någon som är bekant med detta?
FRS05
Kör: Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte Medlem: 26 december 2014
Lör 01 dec 2018 12:52 Svara med citat
Det är inte så att den slutar lysa efter någon minut eller så? Efter du har låst.
maxmsm
Kör: Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg Medlem: 15 februari 2012
Lör 01 dec 2018 16:58 Svara med citat
Matshere skrev:
Hej

Använder en FM sändare (Belkin) i min golf 05a.
Den fungerar som det ska har inga problem med den i sig.

Det är bara det att när jag stängt av bilen och tagit ur nyckeln så är FM sändare fortfarande igång (grön ljus från den)
Funderar om den kommer dra batteri hela tiden eller strömmen i bilen går i viloläge? Någon som är bekant med detta?

Du har troligen ström på i uttaget även när tändningen är avslagen, så är det på båda våra VW en Golf -03 och en Passat -13.
Matshere
Lör 01 dec 2018 18:37 Svara med citat
FRS05 skrev:
Det är inte så att den slutar lysa efter någon minut eller så? Efter du har låst.

Hum skall prova detta! Tack för tipset Smile
Matshere
Lör 01 dec 2018 18:38 Svara med citat
maxmsm skrev:
Du har troligen ström på i uttaget även när tändningen är avslagen, så är det på båda våra VW en Golf -03 och en Passat -13.

Det är nog säkerligen så men ska prova det föregående skrev med att låsa och vänta och se om det fortfarande lyser. Annars är det inte hela världen att dra ut den, tråkiga är bara om man glömmer det.
maxmsm
Kör: Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg Medlem: 15 februari 2012
Lör 01 dec 2018 23:06 Svara med citat
Matshere skrev:
Det är nog säkerligen så men ska prova det föregående skrev med att låsa och vänta och se om det fortfarande lyser. Annars är det inte hela världen att dra ut den, tråkiga är bara om man glömmer det.

Vi har kameror i båda bilarna som står på om man inte stänger av dem manuellt men trots att batteriet i Golfen inte är på topp så startar den snällt även om kameran varit på under natten.