Forum - Golf 2 (83-91) - GTI BYGGE

Nicklas MK2
Golf 2 1.8 cl Ort: Hedemora
Mån 17 dec 2018 17:13 Svara med citat
Hejsan jag har ett problem som jag vill få reda på hur saker och ting fungerar och saken är nu denna att jag har ett par olika mk2
jag har en gti GZ 1,8L motor från 88 men blocket är trasigt och kolvarna men jar har även en LÖS 1.8L RP motor och blocken ser ju likadana ut men kan jag nu i teorin använda blocket och kolvarna från rp motorn och bygga gti på det sedan med resterande delar från GZ motorn??????


TACKSAM FÖR SVARBild
Nicklas MK2
Golf 2 1.8 cl Ort: Hedemora
Mån 17 dec 2018 17:17 Svara med citat
Det är inte min bil på bilden tyvärr jag förstod inte hur jag lyckas få in en bild på mina
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 17 dec 2018 18:58 Svara med citat
Nicklas MK2 skrev:
Hejsan jag har ett problem som jag vill få reda på hur saker och ting fungerar och saken är nu denna att jag har ett par olika mk2
jag har en gti GZ 1,8L motor från 88 men blocket är trasigt och kolvarna men jar har även en LÖS 1.8L RP motor och blocken ser ju likadana ut men kan jag nu i teorin använda blocket och kolvarna från rp motorn och bygga gti på det sedan med resterande delar från GZ motorn??????


TACKSAM FÖR SVARBild


Nej

Ja

.....

Rp-kolvarna har djupare ficka och kommer ge lägre kompressionsförhållande och lägre effekt än GTI-motorn. Den kommer fungera, men kanske 100 hästar istället för 112
Nicklas MK2
Golf 2 1.8 cl Ort: Hedemora
Mån 17 dec 2018 19:00 Svara med citat
Tack för snabbt svar men då behöver jag igentligen bara sätta i gti kolvar så ska det vara lugnt Smile
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 17 dec 2018 19:02 Svara med citat
Nicklas MK2 skrev:
Tack för snabbt svar men då behöver jag igentligen bara sätta i gti kolvar så ska det vara lugnt Smile


typ