Forum - Golf 7 (13-19) - Galen kylfläkt på e-Golf 2019

Max204
Kör: Golf 7 e-Golf Ort: Örebro Medlem: 23 januari 2019
Ons 23 jan 2019 10:39 Svara med citat
Hej!

Mitt första inlägg här, nu med min andra Golf!
Den första jag hade var en R32, nu en e-Golf av 2019 års modell.
Jättefin bil på alla sätt och väldigt nöjd.

Men, jag har ett problem som är skumt och extremt irriterande.
Kylfläkten går på bilen i tid och otid på denna 2019 års modell vilket jag inte noterade något alls av under min provkörning av 2018 års modell. Så trots att vi har en elbil så låter den vansinnigt mycket mer än en fossilbil!

Vi har haft den inne på felsökning men just då var den så klart tyst och fin i tre dagar! Liar
Och så är det, den är bra i perioder, sen drar den igång igen.
Det är helt oberoende av förvärmning, körsätt eller yttertemperatur.
Vi har haft e-Golfen sedan början av november 2018.

Här finns en video på problemet:
https://www.icloud.com/sharedalbum/#B0t5ON9t3AZDpu

Finns det möjligtvis någon här som äger en e-Golf av 2019 års modell eller känner någon som kör en sådan?
Vore intressant att byta erfarenheter om problemet!
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Ons 23 jan 2019 10:55 Svara med citat
Visa videon för din VW-verkstad.

VW-karriär: Golf II -87, Jetta II -88, Golf IV -00, Golf VI -11 och nu Tiguan II -17.
Max204
Ons 23 jan 2019 12:40 Svara med citat
Det har jag gjort men de måste se problemet live annars har de inget att felsöka på.
Som tur är så håller de i alla fall med om att det inte är normalt att den ska rusa så där.
GT4-R
Kör: Golf 7 sc DSG och Tiguan Ort: Gävle Medlem: 08 april 2016
Ons 23 jan 2019 20:21 Svara med citat
Max204 skrev:
Det har jag gjort men de måste se problemet live annars har de inget att felsöka på.
Som tur är så håller de i alla fall med om att det inte är normalt att den ska rusa så där.

Kolla med Norrbagen Björn. Han verkar ha bra koll på elbilar och alla hans följare.

Han har även Facebook

https://youtu.be/dTjwOlOq1cM

Love my SC dsg med bensinvärmare🤠
Max204
Fre 25 jan 2019 16:35 Svara med citat
GT4-R skrev:
Kolla med Norrbagen Björn. Han verkar ha bra koll på elbilar och alla hans följare.

Han har även Facebook

https://youtu.be/dTjwOlOq1cM

Bra idé, tack!
Max204
Tis 29 jan 2019 14:29 Svara med citat
Jag var ut med en tekniker igår då e-Golfen har varit extra högljudd ett par dagar och då fick de äntligen höra problemet och hur det uppstår. Nu idag har de kollat med deras demo-e-Golf och den låter likadant och enligt dem så är det inga fel på produkten då inge felkoder ges och de kan inte gå vidare med ärendet till VW i Södertälje heller.

2019 års variant av e-Golf ska alltså låta så här mycket. Jag kan lova att en Passat GTE är rena viskningen i jämförelse.
e-Golf 2019 är alltså allt annat än en tyst bil, vilket man självklart tror att den elbil ska vara.
Den låter klart mer än en bensin-Golf så vill ni åka tyst och bekvämt, välj en sådan. e-Golfen tror nog att den är ett flygplan så som den låter 😡

Jag har kontaktat Bjørn Nyland via Twitter men om han hinner svara eller kolla på problemet vet jag inte.
Vi får hoppas på det.