Forum - Golf 7 (13-19) - Android auto ingen apparat i listan

fredsknekt
Kör: Golf 7 1,6 Ort: Piteå Medlem: 07 november 2015
Tis 29 jan 2019 10:00 Svara med citat
Försöker få android auto att fungera med bilen. Men i stereon hittar den ingen apparat. Hur lägger jag in en sådan.
Provat att ha mobilen ikopplad mot bilens usb uttag. I övrigt så har bilens telefon ihopkopplade med min blåtand.
Vill kunna kör Maps.
xjocke
Kör: Golf 7 1,4 GT - 2017 Ort: Växjö Medlem: 03 juni 2014
Tis 29 jan 2019 12:58 Svara med citat
Kabeln som ansluter mellan telefon och bil är viktig.
Köp en ny dyrare kabel som kan hantera data.
steppenwolf
Kör: Tiguan 2.0 tsi dsg 7 -17 Ort: Sollentuna Medlem: 20 oktober 2011
Tis 29 jan 2019 14:29 Svara med citat
fredsknekt skrev:
Försöker få android auto att fungera med bilen. Men i stereon hittar den ingen apparat. Hur lägger jag in en sådan.
Provat att ha mobilen ikopplad mot bilens usb uttag. I övrigt så har bilens telefon ihopkopplade med min blåtand.
Vill kunna kör Maps.

Android auto finns inte i Sverige ännu. Går att komma runt med apk mirror.
belenisto@gmail.com
Kör: Golf 6 Ort: Göteborg Medlem: 23 oktober 2015
Tis 29 jan 2019 18:46 Svara med citat
Android Auto hittar du här:
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-3-9 -5850-release/#downloads
Du måste tillåta installation av appar från okända källor, och du måste själv uppdatera appen. Om den slutar fungerar beror det troligen på att du inte laddat ner en ny version på länge
fredsknekt
Kör: Golf 7 1,6 Ort: Piteå Medlem: 07 november 2015
Tis 29 jan 2019 19:24 Svara med citat
Tackar så mycket. skall prova det i morgon så fort jag vaknar
benkar
Kör: Golf 7 1.2 SC -16 Ort: Stockholm Medlem: 02 november 2016
Sön 17 feb 2019 16:29 Svara med citat
Testade belenisto:s länk och fick armeabi-versionen av Android Auto att fungera på min Huawei P20 Pro.

Väl ute i bilen så började jag med att aktivera blåtandskontakt för helt nya telefonen (för samtal).

Anslöt sedan telefonen via USB-kabel och startade Android Auto på telefonen, bläddrade runt på bilens display, men hittade inget.

Mipplade runt både i Android Auto på telefonen och bilens display, och helt plötsligt fungerade det, borde väl ha dokumenterat vad/hur jag gjorde, men tänkte inte på det just då... tror dock jag var inne i appen, och ändrade något under "Anslutna bilar".

Enda strulet var att jag inte fick till det att ha bilens radio igång samtidigt som Google Maps var igång på bilens skärm.

Gjorde ett nytt försök koppla ihop telefonens Android Auto med bilen, såg till att radion var igång när jag kopplade ihop, och då fungerade det, radions ljud blandades med navigerings-rösten.

Ska testa vidare vid tillfälle.
Borik
Kör: Golf 7 Alltrack TSI 2018 Ort: Lindesberg Medlem: 06 februari 2011
Mån 18 mar 2019 23:17 Svara med citat
Dubbelpost

Hämtat efterträdaren till Passaten och Golfen: Golf Alltrack TSI 180 DSG6 2018. Vilken trevlig bil!

Senast ändrad Mån 18 mar 2019 23:20, ändrad totalt 1 gång
Borik
Mån 18 mar 2019 23:20 Svara med citat
Oj, det funkar alltså med Huawei? Jag har inte lyckats koppla min jobb-Huawei till Android Auto men inget problem att använda min Samsung. Har tidigare sett en uppgift om att Huawei inte funkade med Android Auto!? Finns till och med en Facebook-grupp om ämnet ... Får väl testa igen, då ... Ser nu att det finns en uppgift från i somras på FB-sidan att Huawei nu ska gå att använda ihop med AA https://www.facebook.com/huaweinotcompatiblewithandroidauto/

Hämtat efterträdaren till Passaten och Golfen: Golf Alltrack TSI 180 DSG6 2018. Vilken trevlig bil!
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi -17 Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Mån 18 mar 2019 23:47 Svara med citat
Borik skrev:
Oj, det funkar alltså med Huawei? Jag har inte lyckats koppla min jobb-Huawei till Android Auto men inget problem att använda min Samsung. Har tidigare sett en uppgift om att Huawei inte funkade med Android Auto!? Finns till och med en Facebook-grupp om ämnet ... Får väl testa igen, då ... Ser nu att det finns en uppgift från i somras på FB-sidan att Huawei nu ska gå att använda ihop med AA https://www.facebook.com/huaweinotcompatiblewithandroidauto/

Hur läser vi som inte har Facebook, ungefär som att länka till en betalartikel.
Tydligen tror en del att alla har Facebook, men tyvärr, så är det inte.

VW-karriär: Golf II -87, Jetta II -88, Golf IV -00, Golf VI -11 och nu Tiguan II -17.
benkar
Kör: Golf 7 1.2 SC -16 Ort: Stockholm Medlem: 02 november 2016
Tis 19 mar 2019 5:47 Svara med citat
Borik skrev:

Jag har en Huawei P20 Pro. Som skrivet var det dock lite "mippel" innan det fungerade.
xjocke
Kör: Golf 7 1,4 GT - 2017 Ort: Växjö Medlem: 03 juni 2014
Tis 19 mar 2019 13:19 Svara med citat
Hej

Har en Mate 9 Pro som bara var att koppla in och sedan fungerade det.
Har även fått Android 9 och inga problem.
Golf 7 facelift från 2017.

Var inga problem med mina gamla Nexus 5 och X heller.
Borik
Ons 20 mar 2019 12:14 Svara med citat
candyweiss skrev:
Hur läser vi som inte har Facebook, ungefär som att länka till en betalartikel.
Tydligen tror en del att alla har Facebook, men tyvärr, så är det inte.

Du syftar alltså på mig ... Laughing Men OK, jag tror då att "alla" kan googla i alla fall ... Testa att söka på t ex huawei android auto problem så kommer du se att det åtminstone har varit svårt/omöjligt att använda Huawei-lurar i AA. Men nu funkar det. Cool Och faktiskt utan "mippel" - precis som det har gjort med Samsung-luren. Bara att ladda ned senaste AA-filen och tuta å köra!

candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi -17 Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Ons 20 mar 2019 14:39 Svara med citat
Borik skrev:
Du syftar alltså på mig ... Laughing Men OK, jag tror då att "alla" kan googla i alla fall ... Testa att söka på t ex huawei android auto problem så kommer du se att det åtminstone har varit svårt/omöjligt att använda Huawei-lurar i AA. Men nu funkar det. Cool Och faktiskt utan "mippel" - precis som det har gjort med Samsung-luren. Bara att ladda ned senaste AA-filen och tuta å köra!

Jag har haft fungerande AA med nedladdad apk-fil i dessa märken Huawei, Vernee och Xiaomi, men använder inte det numera, jag kör kartan direkt i telefonen istället, pallar inte klydda med kabeln.

Ändra: Förlåt om Facebook, var inte riktat mot dig personligen, utan alla som länkar dit, vi är faktiskt väldigt många som inte har Facebook. Och jag var väl lite extra irriterad vid tillfället Embarassed

VW-karriär: Golf II -87, Jetta II -88, Golf IV -00, Golf VI -11 och nu Tiguan II -17.
Borik
Ons 20 mar 2019 22:57 Svara med citat
Det är OK, retades bara lite Smile . Men, som sagt - det har varit kända problem med Huawei jättelänge, och jag hade gett upp att använda jobbluren i jobbarbilen, annat än med BT, då. I min egen bil så har jag alltid en kabel i usb-uttaget, min egen Samsung har det ju funkat utmärkt med hela tiden - det är ju ett fullständigt obegripligt dumt ställe de har satt uttaget på. Och jag har inte jättetjocka fingrar.Hur tänker de på VW?