Forum - Golf 5 (04-08) - Ytrost förardörr

Matshere
Kör: Golf 5 1.6 5D Ort: Halmstad Medlem: 01 december 2018
Ons 27 mar 2019 20:25 Svara med citat
Hej allihopa

Här läst om den klassiska isbildningen som sker längst nere vid dörren. Tydligen ett vanligt fel.
Förra ägaren har justerat detta men märker nu att det bildas lite ytlig rost.

Är rätt ovan och vet inte hur jag ska gå tillväga (förutom att gå till en bilverkstad och fråga)
Men tänkte fråga er här först om ni har några tips.

https://imgur.com/a/ZZdMqtN

Vad behöver jag köpa?
Hur gör jag?

Mvh[/gallery]
bildock
Kör: Golf 5 04 fsi+Golf5 1,6 08 Ort: Norrköping Medlem: 22 oktober 2008
Tor 28 mar 2019 16:45 Svara med citat
Du skriver du är ovan och vet inte hur du ska gå tillväga? Du kan nog få rätt så utförligt svar hur man gör här på forumet men det betyder också att man har lite baskunskaper så man vet vad man gör likaså då man förklarar hur det går till.
Det är som med allt anna då man kan är inget svårt.
Vad kan du? börja träna på annat än din bil, träna på och slipa , spruta, träna, träna så du ser att det ger ett bra resultat då kan du börja med bilen.
Matshere
Kör: Golf 5 1.6 5D Ort: Halmstad Medlem: 01 december 2018
Fre 29 mar 2019 23:47 Svara med citat
bildock skrev:
Du skriver du är ovan och vet inte hur du ska gå tillväga? Du kan nog få rätt så utförligt svar hur man gör här på forumet men det betyder också att man har lite baskunskaper så man vet vad man gör likaså då man förklarar hur det går till.
Det är som med allt anna då man kan är inget svårt.
Vad kan du? börja träna på annat än din bil, träna på och slipa , spruta, träna, träna så du ser att det ger ett bra resultat då kan du börja med bilen.

Ja men någonstans måste man börja, vilket jag gör här. Rost är inte trevligt och det finns flertal sätt man kan lösa problemet med.
Man kan göra det enkelt och lämna in bilen. Problemet är löst.
Det är min första bil och jag vill gärna lära mig att göra det själv, om hjälp och tips finns.

Så min fråga var mer om någon haft liknande problem och kan dela med sig hur personen gick tillväga.