Forum - Golf 5 (04-08) - Vad händer med bilen om nån häller i vatten i bensintanken

Räven2017
Golf 4 1,6 FSI Ort: Sandviken
Ons 03 apr 2019 22:46 Svara med citat
Fråga !

Har en trevlig granne som har roat sig med att hälla i vatten i min bils bensintank .?
Bilen gick bra innan , nu vill han inte ens starta. Hur får jag bort vattnet i tanken . Det var dock jättelite bensin i tanken innan. Kanske ett plus ?




Räven Rolling Eyes

Crista
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Tor 04 apr 2019 14:31 Svara med citat
Ja de kan ju vara lite pyssel o tömma tanken, kanske du har ngn bekant eller så som kan hjälpa dig att suga ur de som finns i tanken?
och därefter fyll på ny soppa!

/TobbeG - Golf Alltrack 2.0tdi DSG -16, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tor 04 apr 2019 20:48 Svara med citat
Räven2017 skrev:
Fråga !

Har en trevlig granne som har roat sig med att hälla i vatten i min bils bensintank .?
Bilen gick bra innan , nu vill han inte ens starta. Hur får jag bort vattnet i tanken . Det var dock jättelite bensin i tanken innan. Kanske ett plus ?




Räven Rolling Eyes


Polisanmäl grannen och ta en bärgare till den dyraste verkstaden i trakten.
Räven2017
Golf 4 1,6 FSI Ort: Sandviken
Tor 04 apr 2019 23:45 Svara med citat
Detta gäller en bil som jag fick av en gammal släckning. För att jag skulle ha något att åka med , då jag har 2 mil till närmsta affär. Det är en Beetle TDI -1999 Disel. Bilen rullade bra och jag hade aldrig några problem med den innan. Till denna granne som hällt i vatten i min Golf gjort samma sak " Trioligen " med den här lilla bilen ? Den har samma fel som bil Golf och det funkade dagen innan ! Så det är helt klart att någon varit på bilen? Det är en typ som har sysslingsproblem eftersom han ska på mina bilar ? Har POLISANMÄLT människan !

Crista
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Fre 05 apr 2019 20:40 Svara med citat
Räven2017 skrev:
Detta gäller en bil som jag fick av en gammal släckning. För att jag skulle ha något att åka med , då jag har 2 mil till närmsta affär. Det är en Beetle TDI -1999 Disel. Bilen rullade bra och jag hade aldrig några problem med den innan. Till denna granne som hällt i vatten i min Golf gjort samma sak " Trioligen " med den här lilla bilen ? Den har samma fel som bil Golf och det funkade dagen innan ! Så det är helt klart att någon varit på bilen? Det är en typ som har sysslingsproblem eftersom han ska på mina bilar ? Har POLISANMÄLT människan !


Förr så slog man i karburatorsprit i tanken på vintern för att inte drabbas av is i förgasaren, detta uppstod pga kondens i tanken så det kanske skulle kunna hjälpa att man slår i några liter E85 som vattnet kan blandas ut med och mera bensin i tanken, jag kör min MKIV på 45% etanol.

Jag vet inte om det kommer att fungera utan det är en tanke.

Om du även har samma problem med en diesel bil så borde det väl fortfarande finnas ett avvattningsfilter någonstans som man kan tömma.
Räven2017
Golf 4 1,6 FSI Ort: Sandviken
Sön 07 apr 2019 13:48 Svara med citat
Hej ! Tack för alla svar. Ska ringa en kille som håller till i Gävle kanske kan han hjälpa ..mig. Jag står nu med två bilar med samma problem på en sjuk granne ? Ska lägga upp bilden så Ni ser själva ! Två bilar där bägge är sabbade , har inte haft en bil sen i Dec -2018 !!!

Crista
FRS05
Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte
Sön 07 apr 2019 14:42 Svara med citat
Låsbart tanklock kanske vore något? Det plus kameraövervakning över bilarna med tydliga skyltar om det.
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Sön 07 apr 2019 18:59 Svara med citat
FRS05 skrev:
Låsbart tanklock kanske vore något? Det plus kameraövervakning över bilarna med tydliga skyltar om det.


Det plus grovt salt i hagelbyssan!
Räven2017
Golf 4 1,6 FSI Ort: Sandviken
Fre 12 apr 2019 22:11 Svara med citat
Hej alla ……………………………. tack för ERA svar. Skaffat ett bra lås till bensintanken. Har också fått ett tips att lufta upp baksätet där det ska sitta någon plugg där man kan vrida ut kvarvarade soppa som finns kvar i tanken ? Någon som hört detta ? Eller är det ett skämt ?

Crista
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Lör 13 apr 2019 8:28 Svara med citat
Vad är det för en jälva granne du har ?, under baksätesdynan kommer man åt tankarmaturen, på utgågen skulle man kunna sätta en slang till en dunk och sedan 12 volt till pumpen pin 1 och 5

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera