Forum - Golf 2 (83-91) - Vw Golf 2 1,8i Hjälp Sökes Akut

Raffelina_Mk2
Kör: Golf 2 1,8i GX Ort: Nynäshamn Medlem: 04 april 2019
Tor 04 apr 2019 20:55 Svara med citat
Tjenis alla ny här, har en golf 2 1,8i Cl från 88:a
Raffelina har funkat bra bytt ganska mycket på henne men tomgången har varit kansig endå. Har alltid behövt lite gas vid start,

Men så i tisdags jag bor i sthlm och kör helst inte inne där, men just denna dag pallade jag inte åka tåg. Smile Så tog bilen, Allt va okey på vägen in förutom ett litet vinande ljud ja trodde då var från nya baslådan, men stängde av stereon å det fortsatte. Hur som haver åkte till mötet allt va okey. Men på vägen hem så dog bilen efter ca 20 min. Då svara hon inte längre på gas.. och på den vägen är det. Vart hämtade av en vän med släp och idag har jag felsökt och börjat med att byta fördelare och tändstift men ingen lycka. Imorgon tänker jag byta bränslefiltret iaf.
Vet inte riktigt vad ja ska ta mig till. Måndag kväll måste hon va hel (jobbar natt då) Har ni tips blir dennna tös mega glad. Ja har slut på ideer
//Ika

Senast ändrad Lör 06 apr 2019 11:12, ändrad totalt 1 gång
Jon@s
Kör: Golf 2 Golf mk2 x5 Ort: Orsa Medlem: 19 april 2014
Tor 04 apr 2019 21:25 Svara med citat
Jag har varit med om att bensinpumpen i tanken har gett upp, du kommer åt den via ett plåtlock inne i skuffen under mattan.
Det är förpumpen, sen sitter det en till bensinpump på höger sida framför bakaxeln tillsammans med bensinfiltret
Raffelina_Mk2
Tor 04 apr 2019 21:55 Svara med citat
Jon@s skrev:
Jag har varit med om att bensinpumpen i tanken har gett upp, du kommer åt den via ett plåtlock inne i skuffen under mattan.
Det är förpumpen, sen sitter det en till bensinpump på höger sida framför bakaxeln tillsammans med bensinfiltret

Tack kanske skulle sagt att ja bytt den bränslepumpen i tanken för ca 2 månader sen, kan de vara den andra?
Jon@s
Fre 05 apr 2019 18:03 Svara med citat
Du kan lägga ur växeln (för säkerhets skull) och dra i handbromsen, be sen någon att lyssna nära pumpen medans du vrider på tändningen (inte så att bilen startar) och då ska man höra pumpen i någon sekund när den bygger upp tryck. hörs inget så är det nått knas.
Raffelina_Mk2
Lör 06 apr 2019 11:11 Svara med citat
Tjenis, den pumpen går som den ska. Det känns som att det är bränslerelaterat men vet inte vart, kan de vara så att det inte kommer fram ordentligt till spridarna? Kan den bete sig såhär om en oring gått sönder? Så att den drar tjuvluft? Sprutar man startgas i s kickar hon igång. Jag har även bytt ut alla relän tändstiften rotor och fördelare bensinfiltret och nu står det still hon mig, behöver tips..
Raffelina_Mk2
Lör 06 apr 2019 19:13 Svara med citat
Problemet löst å så jävla simpelt, en jordkabel hade gått sönder efter att ja började gå igenom alla kablar fann ja den Smile Så skönt höll på bli tokig. Lägger upp en bild i galleriet jag har skarvat kabeln så den bruna som e skarvad e den som va trasig
Jon@s
Lör 06 apr 2019 20:50 Svara med citat
Härligt att du fixade det