Forum - Volkswagen Passat - Airbag problem

milagro85
Kör: Passat 7 2,0 tdi Ort: Halmstad Medlem: 12 april 2019
Fre 12 apr 2019 21:31 Svara med citat
Hejsan har ett problem, bytte stolar i min passat 2012:a till stolar från en 2010:a alltså karossen innan min. airbag kontakten va inte samma på den som på min och färgerna på sladdarna va inte samma.
klippte sladdarna och skarvade på den kontakten från mina gamla säten och nu lyser airbaglampan.
nån som vet vilka sladdar man ska skarva ihop från respektive bil? Confused besiktning nästa månad.
mvh
rolly
Kör: Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping Medlem: 12 juni 2016
Lör 13 apr 2019 1:31 Svara med citat
Har direkt inte svaret på din fråga , men tänkte bara fråga ifall du vred på tändningen någon gång när du hade stolen eller airbag kontakten isär ? Om du hade det så måste du radera felkoden för att lampan skall slockna .
golf666
Kör: Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun Medlem: 05 april 2006
Mån 15 apr 2019 12:43 Svara med citat
Kan ju vara olika motstånd i grejerna också, så även om du skarvar ihop "rätt" så blir ju lampan att lysa då den känner av fel i systemet.

Ja hade nog klätt av stolarna och flyttat över dina gamla airbags till de nya stolarna för att slippa problem.
Och airbag kablar ska man helst aldrig klippa och skarva, risk att de kommer in fukt och så blir de massa följd problem om man har otur.
Om man promt måste skarva så ska man använda en fuktsäker skarv med lim inuti.

/Tobbe, Passat R-line 2.0tdi dsg 4m -13, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00