Forum - Golf 7 (13-19) - Dessa baklyktor...

lndv
Kör: Golf 7 Alltrack Ort: Karlstad Medlem: 12 december 2015
Lör 27 apr 2019 17:41 Svara med citat
Fick för typ ett år sen samtliga bakljus utbytta på goodwill då de spruckit på flera ställen pga limsläpp. Fick noga förklarat för mig att min 2 år gamla bils bakljus gått sönder pga avfettning. Då jag använt avfettning på bilen men inte på lyktorna så tyckte jag det var märkligt men var nöjd över att få dem utbytta men fann det konstigt att det inte gjordes på garantin.

Nu ett år senare så har två av lyktorna små sprickor/märken igen! Nu har jag inte rört lyktorna med avfettning och det enda som varit i närheten är schampo.

Är det fler som har dessa sprickor på bakljusen och är det ens värt att bråka om nu när garantin gått ut. Det kanske är som stenskott, sånt som händer.

[/gallery]
Jon@s
Kör: Golf 2 Golf mk2 x5 Ort: Orsa Medlem: 19 april 2014
Lör 27 apr 2019 19:10 Svara med citat
Är det småsprickor i överkant? min bror hade det på sin golf 7a, sen köpte han styling lysen och dom hade modifierats med större mellanrum, för troligen uppkommer sprickorna när bakluckan slås igen, är tajt mellan bakluckan och originallysen.

My check engine light is a flashlight
lndv
Kör: Golf 7 Alltrack Ort: Karlstad Medlem: 12 december 2015
Lör 27 apr 2019 19:46 Svara med citat
Det ser typ ut som bubblor i lyktorna som inte går bort. Överkant vänster bak nu men tidigare lite överallt.

Antingen är det limmet eller så är det för tajt som du säger så de går sönder.
chrillol
Kör: Golf 7 1.2 TSI -15 Ort: Eskilstuna Medlem: 08 augusti 2018
Mån 29 apr 2019 14:54 Svara med citat
Jag har precis det du beskriver på mitt ena baklyse också på min 2015. För jäkla dåligt måste jag säga. Tror ni det är någon idé att kontakta lokala VW-återförsäljaren för att försöka få det på goodwill även om garantin gått ut?
Dalarna
Kör: Golf 7 Alltrack 1.8TSI -17 Ort: Gävle Medlem: 28 juli 2009
Lör 08 jun 2019 19:23 Svara med citat
Har fått byta baklyktorna samt dom som sitter på luckan plus dimljusen fram pga. sprickor och fuktbildning. Hittade just samma saker på framlyktorna så blir ett nytt besök hos verkstaden... 2017 Alltrack.
davvarn
Kör: Golf 7 1.4 TSI -14 Ort: Västervik Medlem: 04 november 2017
Sön 09 jun 2019 14:41 Svara med citat
Har exakt samma problem på min Golf 7 -14 hatchback.
Spruckit på lyktorna som sitter på luckan.
Är väl en kombination av att man använt avfettning(som tydligen de inte ska tåla , vad man läst sig till).
Samt "stress"/vibrationer som uppstår när man stänger/öppnar luckan, som till slut gör att det spricker.

Hur som haver. Finns det snygga LED-baklysen för max typ 4000-5000:- som passar bra?
Med flytande blinkers hade varit snyggt också.
Hittade lyktor på bildelsbasen från en årsmodell 2018, passar dessa en 2014? Och isåfall Plug-and-play?
Vänster: http://www.bildelsbasen.se/462-W11492.html
Höger: http://www.bildelsbasen.se/462-W11493.html

Eller icke-original kanske är bättre?

Mvh
Matin
Kör: Golf 7 Alltrack TDI -16 Ort: Trollhättan Medlem: 23 juli 2015
Tis 11 jun 2019 22:28 Svara med citat
Klart de måste tåla avfettning, annars har de inte på bilen att göra!