Forum - Golf 2 (83-91) - Golf 2 1.8 -90 Dog i trafiken

Marte
Kör: Golf 2 1.8 -90 Ort: Skellefteå Medlem: 27 oktober 2018
Fre 25 okt 2019 14:46 Svara med citat
Hej!

Vi var ute i trafiken och helt plötsligt började bilen hacka av och till.. Senare dog den i ett trafikljus och ville sedan inte starta, vi har fått hem den nu till våran parkering, har inte hunnit felsöka annat än att den startade Då vi fick hem den, men så fort jag gasade så blev det exakt samma sak igen.

Någon som har någon aning vad det kan vara?

MVH

Martin
Jon@s
Kör: Golf 2 x7 Ort: Orsa Medlem: 19 april 2014
Fre 25 okt 2019 17:28 Svara med citat
Kan va en soppapump som har gett upp, det sitter en i tanken och en under bilen på höger sida vid bakaxeln, bensinfiltret sitter där också.
Ta hjälp av någon som kan lyssna när du vrider på tändningen (starta ej bilen) om det kommer ljud från båda pumparna, vilket det ska göra.

My check engine light is a flashlight
Marte
Tis 29 okt 2019 11:35 Svara med citat
Jon@s skrev:
Kan va en soppapump som har gett upp, det sitter en i tanken och en under bilen på höger sida vid bakaxeln, bensinfiltret sitter där också.
Ta hjälp av någon som kan lyssna när du vrider på tändningen (starta ej bilen) om det kommer ljud från båda pumparna, vilket det ska göra.

Var just ut och felsökte lite, bilen har hackat ytterst lite ibland som att den tvärdör men fortsätter sedan, enda sen vi köpte den. Men vi har inte lagt mycket tanke åt det då det inte varit ett bekymmer, idag när jag var ut och kollade runt lite och skulle prova starta bilen så lever relä 67 om som tusan och man hör inte bränslepumparna bygga tryck, tar ut relät och då är det knäpp tyst på första tändningsläget, kan det var så enkelt att byta relä? Vad kan ha orsakat att relät är trasigt isåfall tro? något mer jag behöver byta? Smile
Jon@s
Kör: Golf 2 x7 Ort: Orsa Medlem: 19 april 2014
Tis 29 okt 2019 21:41 Svara med citat
Har du tur så kan det va så enkelt som reläet, ålder, slitage och beläggningar på kontaktytor gör att dom till slut går sönder/krånglar.
Jag ska byta ett relä på min gamla 88 imorrn, låter som supersnabb morse kod i den Smile

My check engine light is a flashlight
Marte
Ons 30 okt 2019 9:58 Svara med citat
Då får jag prova det! Skriver när jag provat byta relät! Very Happy