Forum - Golf 5 (04-08) - Blinkande Motorlampa

MarreBoss
Kör: Golf 5 FSI 1.6 -06 Ort: Lund Medlem: 03 november 2019
Sön 03 nov 2019 18:13 Svara med citat
Var ute och körde idag, 500 meter från hemmet känner jag att i 2ans växel blir det ingen kraft, utan bilen "hackar". Strax där efter börjar motorlampan blinka och bilen fortsätter vara svag. Sedan slutar lampan att blinka, och sen börjar den blinka igen. Öppnar huven och ser att det är kladdigt och att det har skvätt en del precis där generatorremmen går, misstänker kylarvätska eller remspray som jag spraya på för 1 vecka sen. Motorn skakar och går ojämnt, låter som en gammal traktor eller båtmotor.

Vilka möjliga fel kan det vara? Neutral [/b]
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012
Mån 04 nov 2019 17:10 Svara med citat
MarreBoss skrev:
Var ute och körde idag, 500 meter från hemmet känner jag att i 2ans växel blir det ingen kraft, utan bilen "hackar". Strax där efter börjar motorlampan blinka och bilen fortsätter vara svag. Sedan slutar lampan att blinka, och sen börjar den blinka igen. Öppnar huven och ser att det är kladdigt och att det har skvätt en del precis där generatorremmen går, misstänker kylarvätska eller remspray som jag spraya på för 1 vecka sen. Motorn skakar och går ojämnt, låter som en gammal traktor eller båtmotor.

Vilka möjliga fel kan det vara? Neutral [/b]

ALLT!

Precis allting kan vara fel...

Men om du börjar med att kolla felkoder så kan du få en indikation var du ska kolla nogrannare efter fel.