Forum - Golf 7 (13-19) - Radion byter kanal av sig själv??

Martin_xy
Golf 7 1.4 TSI Ort: Göteborg
Fre 29 nov 2019 18:27 Svara med citat
Hej på er, någon som haft problem med att radion byter kanal själv och lyckats fixa det?? På min bil känns det främst som att det händer när det är kallt ute, under 10 grader, och det håller på i ca 15 minuter tills bilen blir lite varmare. Man kan inte heller byta kanal själv på displayen men ibland med rattknapparna.
Dalarna
Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle
Tis 03 dec 2019 16:13 Svara med citat
Samma fel här, men inte temperaturstyrt hos mig vad jag kan märka. Verkstaden rycker på axlarna då mjukvaruuppdateringen inte hjälpte....
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tis 03 dec 2019 18:30 Svara med citat
Dalarna skrev:
Samma fel här, men inte temperaturstyrt hos mig vad jag kan märka. Verkstaden rycker på axlarna då mjukvaruuppdateringen inte hjälpte....


Märkesverkstad?
Dalarna
Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle
Tis 03 dec 2019 23:10 Svara med citat
maxmsm skrev:
Märkesverkstad?

Japp..
Seventhstate
Golf 7 Tsi R-line -15 Ort: Helsingborg
Ons 04 dec 2019 15:01 Svara med citat
Yes, samma här. Den hoppar hej vilt mellan kanalerna och det håller väl på i typ 10-20 sekunder innan det slutar. Vetifan vad som kan vara fel?
Pops
Ingen VW Ort: Malmö
Ons 04 dec 2019 23:32 Svara med citat
Martin_xy skrev:
Hej på er, någon som haft problem med att radion byter kanal själv och lyckats fixa det?? På min bil känns det främst som att det händer när det är kallt ute, under 10 grader, och det håller på i ca 15 minuter tills bilen blir lite varmare. Man kan inte heller byta kanal själv på displayen men ibland med rattknapparna.

Imma/kondens på touch-skärmen orsakar detta, behandla med hydrofobiskt medel.
BinaryUmlaut
Golf 7 1,2 TSI -14 Ort: Stenungsund
Sön 08 dec 2019 12:28 Svara med citat
Jag hade detta problem när bilen var ny. Dom bytte enhet på garanti och sen har det inte uppstått. Byter den kanal bara en gång eller händer det flera gånger inom loppet av en minut?
Seventhstate
Golf 7 Tsi R-line -15 Ort: Helsingborg
Lör 14 dec 2019 16:21 Svara med citat
Låter ju iofs logiskt med imma/kondens då det händer när jag startar och kört en liten stund
På min händer det flera gånger, det är precis som att någon annan styr displayen för en stund. Sen fungerar den som vanligt.