Forum - Golf 7 (13-19) - Byta namn i ”hej då fras”

Kabulvind
Kör: Golf 7 Ort: Norrköping Medlem: 06 januari 2020
Mån 06 jan 2020 11:13 Svara med citat
Hej!
Försöker byta namn på hejdå frasen på vår Golf. Känns lite tråkigt att bilen kallar mig Hermann... (!)
Det står: Vi ses, Hermann M, glöm inte mobiltelefonen.

Ser hellre att det står Fam. Jansson eller liknande Wink
Tack på förhand!![/img][/gallery]
Frosnam
Kör: Golf 7 R och en 2.0 TDI 4M Ort: Nynäshamn Medlem: 29 september 2015
Mån 06 jan 2020 16:30 Svara med citat
Hmm... mina bilar säger bara "Glöm inte mobiltelefonen", inget namn eller så.
Blev nyfiken, så jag kollade på Youtube och där, under CAR / Settings så finns en rad som säger "Personalisation" där man kan välja olika förarprofiler om man har flera familjemedlemmar.
Den raden har inte jag på varken min TDI eller R. Jag har inte NAV heller, så det kanske finns olika "paket".

Men gillar du inte hälsningsfrasen så kan du ju stänga av den funktionen. På mina bilar gör man det under PHONE / Settings o.s.v.
Kabulvind
Mån 06 jan 2020 17:20 Svara med citat
Frosnam skrev:
Hmm... mina bilar säger bara "Glöm inte mobiltelefonen", inget namn eller så.
Blev nyfiken, så jag kollade på Youtube och där, under CAR / Settings så finns en rad som säger "Personalisation" där man kan välja olika förarprofiler om man har flera familjemedlemmar.
Den raden har inte jag på varken min TDI eller R. Jag har inte NAV heller, så det kanske finns olika "paket".

Men gillar du inte hälsningsfrasen så kan du ju stänga av den funktionen. På mina bilar gör man det under PHONE / Settings o.s.v.

Ja, på min tidigare Passat fanns menyn där man kunde välja olika användare. Men inte på Golfen. Jag får helt enkelt stänga av funktionen som du säger, så får jag tjata hål i huvudet på De som sålt mig bilen. Jag köpte den som demoex och det låter lite konstigt att en Hermann hunnit pilla in sitt namn då. Ännu konstigare att det inte går att ändra! Tack för svar!
Frosnam
Kör: Golf 7 R och en 2.0 TDI 4M Ort: Nynäshamn Medlem: 29 september 2015
Mån 06 jan 2020 17:35 Svara med citat
Testa att radera användare som inte använder bilen i telefonmenyn, kanske den där Hermanns profil ligger och skräpar där.
Min TDI hade tidigare ägarens telefon inlagd, vilken jag raderade. Men jag får fortfarande inte upp något namn i hälsningsfrasen.

Kanske går att ändra med OBD-eleven eller nåt?
Kabulvind
Mån 06 jan 2020 21:42 Svara med citat
Jag var ute och tittade nu, bara jag och min fru som ligger inne med telefoner. Väljer jag att bocka ur påminnelse så står det likväl ”Vi ses Hermann” Får väl åka in till WV och se om dom kan hjälpa mig!?
Tack så länge i alla fall!
Mranderz
Kör: Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad Medlem: 10 november 2015
Tis 07 jan 2020 12:50 Svara med citat
Du har inte en körprofil skapad som heter Hermann?
Kabulvind
Tis 07 jan 2020 19:30 Svara med citat
Mranderz skrev:
Du har inte en körprofil skapad som heter Hermann?

Nej det finns inga körprofiler. Det är det som är så skumt. Kört fabriksåterställning och letat i alla menyer men hittar inget!
Magnum78
Kör: Tiguan Allspace 2.0Tdi -19 Ort: Uddevalla Medlem: 21 april 2017
Mån 29 jun 2020 7:39 Svara med citat
Det här är kopplat till Car net tjänsten. Förra ägarens profil är aktiv så gå in under inställningar och välj Car net och ta bort den profilen.