Forum - Volkswagen Passat - Extra backljus

Jimbowz96
Kör: Passat 7 Ort: Botkyrka Medlem: 11 december 2019
Fre 10 jan 2020 15:14 Svara med citat
Hej!
Har nyligen monterat extra backljus på min passat variant 2015.
Nu har jag fått problem i form av att när använder backljusen så blir det mörkt på kameran på sidorna, men ljust i mitten. Först trodde jag att det kanske berodde på att ljusen är för starka för kameran, men då borde väl fallet vara att det blir mörkt där det är som ljusast och inte tvärtom?

Har även provat ha backen i, tagit en rejäl ficklampa och lysa på marken där det är mörkt i kameran, och då blir det ljust där, då kan det väl ändå inte vara att ljuset är för starkt då det funkar om jag tillför mer ljus?

Är väldigt störande och tycker jag provat allt, men blir inte klok på det. Har till och med provat hålla för backljusen lite så att skenet inte ska vara lika starkt, funkar ändå inte.

Tog elen från det extra batteriet i bakluckan.

Någon som har en chansning på vad felet kan vara?
FRS05
Kör: Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte Medlem: 26 december 2014
Fre 10 jan 2020 18:38 Svara med citat
Jag har testat att tejpa över ditt extra backljus. Sen sett om det fungerat.
xjocke
Kör: Golf 7 1,4 GT - 2017 Ort: Växjö Medlem: 03 juni 2014
Fre 10 jan 2020 19:07 Svara med citat
Jag tror att din nya lampa lurar ljussensorn, som mäter på ett ställe där det är ljust, att det är ljusare på hela kamerans filmade yta. Det indikeras av att när du lyser med ficklampa så är det ok. Du måste belysa hela ytan du vill se. Jag tror inte kameran har flera ljussensorer så att den kan kompensera för olika belysta ytor.