Forum - Golf 6 (09-13) - Serviceboken är slut, vart köpa?

FRS05
Kör: Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte Medlem: 26 december 2014
Lör 11 apr 2020 17:07 Svara med citat
Hej

Gjorde igår en service på kärran och tänkte fylla i serviceboken. Upptäckte dock att jag använt sista sidan av boken. Antar det går att beställa hos VW handlaren? Vad kan det tänkas kosta? Får jag bara lösa sidor då?

Försökt leta lite på nätet men hittar inget där. Hade jag varit lite förutseende så kunde jag bara scannat ett stämpelfält och skrivit ut. Men lätt att vara efterklok Smile . Men kanske någon här som vet vart det går att hitta?
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Lör 11 apr 2020 17:50 Svara med citat
FRS05 skrev:
Hej

Gjorde igår en service på kärran och tänkte fylla i serviceboken. Upptäckte dock att jag använt sista sidan av boken. Antar det går att beställa hos VW handlaren? Vad kan det tänkas kosta? Får jag bara lösa sidor då?

Försökt leta lite på nätet men hittar inget där. Hade jag varit lite förutseende så kunde jag bara scannat ett stämpelfält och skrivit ut. Men lätt att vara efterklok Smile . Men kanske någon här som vet vart det går att hitta?

Hos din VAG-handlare, har för mig jag hört något runt 200:-

VW-karriär: Golf II -87, Jetta II -88, Golf IV -00, Golf VI -11 och nu Tiguan II -17.
Fålkswagen Gålf säx
Kör: Golf 6 1.6TDI -11 Ort: Göteborg Medlem: 29 oktober 2016
Ons 22 apr 2020 18:41 Svara med citat
FRS05 skrev:
Hej

Scanna in dokumentet och med datormjukvara redigera bort det du skrev med penna och printa ut.

Kör:
Golf VI 1.6 TDI BM, 105HP, 2011, 11.000mil
Är usel på bilar dvs jävligt okunnig och klantig.
a128
Kör: Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona Medlem: 29 december 2010
Ons 22 apr 2020 18:46 Svara med citat
Tag ett A4-ark i kartongpapp och vik en gång, skriv upp datum och km-tal och var som gjort vid servicen, lägg detta kort inuti den ordinarie serviceboken, min 09 har en helt ostämplad bok jag skulle kunna scanna in, har ett mittuppslag inscannat som kan erhållas

Smile

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
FRS05
Kör: Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte Medlem: 26 december 2014
Tor 23 apr 2020 1:34 Svara med citat
a128 skrev:
Tag ett A4-ark i kartongpapp och vik en gång, skriv upp datum och km-tal och var som gjort vid servicen, lägg detta kort inuti den ordinarie serviceboken, min 09 har en helt ostämplad bok jag skulle kunna scanna in, har ett mittuppslag inscannat som kan erhållas

Smile

Tack för erbjudandet! Men nu har jag hunnit med att göra en egen servicebok i Excel som jag är mer nöjd med än den i original. Nu kan jag skriva ner allt på datorn och printa ut så det ser snyggare ut. Sen har jag med fler grejer där med. Exempelvis torkarbladsbyte och sådana saker.